Bērna valodas veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē 4-5 gadu vecumā.
Author
Skoboļeva, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Tēma: Bērnu valodas veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē 4 – 5 gadu vecumā.
Pētījuma mērķis: izveidot efektīgu valodas attīstību veicinošu programmu.
Maģistra darba teorētiskajā daļā paskaidrota bērnu valodas veidošanās, bērnu valodas attīstība 4 – 5 gadu vecumā, iespējamie bērnu valodas attīstības traucējumu veidi.
Maģistra darba pētnieciskajā daļā tika izstrādāta programma valodas attīstības veicināšanai (6 mēnešiem), kas tika īstenota Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē „X”. Lai pierādītu programmas efektivitāti, pētījumā tika iesaistīta atbilstoša kontrolgrupa (1 no Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes „Y” grupām), kā arī tika anketēti bērnu vecāki abās pētāmajās pirmsskolas izglītības iestādēs.
Pētījuma rezultātā tika pierādīta programmas efektivitāte. The title: The Language Development in Preschool Establishment Children Aged 4 - 5 Years.
The goal of the research: to draw up an effective programme in order to promote language development.
The language formation in children, language development in children aged 4 – 5 years, and possible types of disorder regarding the language development in children are explained in the theoretical part of the Master thesis.
In the practical part of the Master thesis the programme was drawn up in order to promote language development (for 6-month period), which was implemented in the preschool establishment “X” in Rīga.
In order to prove the efficiency of the programme, an appropriate control group was involved in the research (1 of groups from preschool establishment “Y” in Rīga), in addition; children` s parents from both preschool establishments being researched were asked to fill in a questionnaire.
The efficiency of the programme was proved as a result of the research.