Krāsas uztveres attīstīšana ar puantīlisma tehnikas palīdzību vispārizglītojošā skolā
Автор
Jakšta, Alla
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Puantīlisms ir neoimpresionisma glezniecības strāvas virziens, kas rādās Francijā 1885.gadā. Izmantojot krāsu mācības zinātniskās teorijas, šī virziena pārstāvji piedēva impresionisma ievadītam saliktu krāsu sadalījumam tīrās krāsās, metodoloģisku raksturu. Pateicoties šim raksturam, puantīlismu var veiksmīgi pielietot mākslas pedagoģijā. Ar puantīlisma tehnikas metodi ir iespējams attīstīt skolēnos krāsu nianšu apzinātu uztveri, paaugstināt krāsu emocionālās smalkjūtības līmeni.
Puantīlisma metodisku iespēju īpatnība atklājas divu izteiksmes līdzekļu (optisksa kolorīta un punktveidīga triepiena) mījiedarbībā. Punkts un krāsa šajā tehnikā ir savstarpēji saistītas un šī saistība veido puantīlisma metodisku pievilcību.
Šī diplomdarba ietvaros tika izstrādāta uzdevumu kopa, ar kuras palīdzību ir iespējams veiksmīgi paveikt krāsu uztveri attīstīšanu 5.klašu skolēniem vispārizglītojošas skolās. Detalizēti analizējot šīs uzdevumu kopas praktiskās aprobācijas rezultātus, tika secināts, ka puantīlisma tehnikai, pateicoties savam metodiskam raksturam, ir plašas iespējas skolēnu krāsu uztveres attīstības procesā. Puantilism is a painting current direction of neoimpresionism, what was arised in France in 1885. Using the scientific theories of studies about colors, representatives of this direction gave to the division of difficult colors of impressionism methodological character. Thanking to this character, puantilism could be successful applied in pedagogics of arts. With method of puantilism technique it is possible to develop a conscious perception of colors nuances in pupils and to promote the level of the emotional delicacy of paints.
Feature of puantilism methodical possibilities is co-operation of two expression means: an optical colour and point stroke. Point and color in this technique are mutual linked and this connection forms a methodical attractiveness puantilism.
In this diploma was created a group of tasks by which is posible successful development of color perception for the pupils of 5th forms. Analysed in details the practical experience of this tasks, it is possible to make conclusions about the advantages of the puantilism methodical possibilities.