Arodprasmju veidošanās arodmācības priekšmeta apguves procesā izglītojamajiem ar garīgās attīstības traucējumiem
Author
Nadziņš, Aivars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šteinberga, Andžela
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darba teorētiskajā daļā autors apskata arodprasmju procesu veidošanās īpatnības pusaudžu vecumposmā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, balstoties uz tādu speciālas psiholoģijas un koriģējošās pedagoģijas speciālistiem kā G.Kilens, A.Karpova, D.Prets, V.Zelmenis, S.Liepiņa u.c.
Pētot izziņas procesus mācību satura apguvē darba autors secināja, ka:
Ir izdevies radīt interesi izglītojamos par apgūstāmo vielu, mācību saturs ir bijis atbilstošs pēc apkopotajiem rezultātiem anketās.
Matemātikas apguves traucējumi, domāšanas un atmiņu īpatnības zēniem spilgti izpaudās praktisko darbu laikā, kur pēc dotās skices bija jāizgatavo kāda vienkāršs kokizstrādājums, mēbele. Tas prasīja individuālu pieeju katram skolēnam uzdodot diferencētus uzdevumus.
Izmantojot tehnoloģiskās kartes, izjaucamus modeļus, uzskates līdzekļus izglītojamie labāk spēja izprast uzdoto mācību vielu un radās noteikts priekšstats par praktiski izgatavojamo priekšmetu
Balstoties uz apkopotajiem rezultātiem tika izpētītas arodprasmju veidošanās īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. In the theoretical part the author deals with the process of developing trade skills,their peculiarities among the students with mental disturbance.
It has been done being based on such specialists in correcting pedagogics and psychology as G.Kilens,A.Karpova,D.Prets,V.Zelmenis,S.Liepina.
While making researches on obtaining studying contents,the author has cometo the following conclusions:
*A certain interest has been aroused in the students concerning the contents which has beeen appropriate
*During the practical part the boys showed peculiarities of their thinking and memorizing processes because of disorder in the learning process of mathematics.It was seen when they had to make simple articles made of wood or a piece of furniture after being given the outline.There an individual approach to each of students was needed by giving different tasks.
*By using technological maps,dismountable models,visual aids the students could understand the subject easier,it helped to create a clear conception of the object to be realized.
The research based on the survey shows the peculiarities of children with mental disturbance.