Bilingvālā izglītība pirmsskolas izglītības iestādē „Klasika”
Author
Vilnīte, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs izstrādāts par aktuālu pedagoģisku tēmu: „Bilingvālā izglītība pirmsskolas izglītības iestādē „Klasika””. Lai atklātu tēmas nozīmīgumu, pamatojums rasts teorijas un prakses apkopojumā. Darba autore teorētiskajā daļā raksturo bilingvālās izglītības būtību.
Pirmajā nodaļā tiek apskatīti dažādu autoru skaidrojumi, kas ir bilingvālā izglītība, 10. bilingvālās izglītības tipi, 4. apakšprogrammas, kuras skola izvēlas pēc saviem ieskatiem, kādi 4 pamatprincipi ir jāievēro, kad klasē mācās bērni ar ierobežotu mācību valodas prasmi.
1.1 apakšnodaļā var lasīt autora Singelton (1989) pētījumus par bilingvālo izglītību pirmsskolā.
1.2 apakšnodaļā autore raksta par pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstību
Otrajā nodaļā tiek aplūkoti 10 otrās valodas mācīšanas aspekti, kuri jāievēro veidojot nodarbību pirmsskolā.
2.1 apakšnodaļā var lasīt par latviešu kā otrās valodas apguvi pirmsskolā, par izglītības programmu mērķiem un uzdevumiem, par mācību metodēm pirmsskolā.
2.2 apakšnodaļā autore apraksta divvalodības nosacījumus pirmsskolas vecumā, kuri balstās uz tādu autoru kā K. Beikers, J. Lika, R. Fišera pētījumiem.
Trešajā nodaļā darba autore iepazīstina ar PII „Klasika” veikto praktisko pētījumu. Pētījums atklāj divvalodīgo bērnu latviešu valodas apguves nozīmīgumu sadarbojoties ar latviešu vienaudžiem, iesaistoties bērnudārza rīkotajos pasākumos, vēlme turpināt mācības latviešu skolās, kas pamato nepieciešamību aktualizēt valodas apguves procesu.
Atslēgvārdi – bilingvālā izglītība, divvalodība, integrācija, minoritāte, otrā valoda, valsts valoda, mazākumtautība. The current research provides analysis on such a pedagogical topic as Bilingual Education at preschool educational institution „Klasika” To bring out the significance of the topic, evidence is brought out of combination of theory and practice. In the theoretical part the author of the Paper characterizes the essence of the Bilingual Education.
In the first chapter there are looked through explanations of different authors - what is bilingual education, 10 types of bilingual education, 4 subprograms, which are chosen by school according to its opinion about children who have limited knowledge of the language of instruction. In the first subchapter of the first chapter it is possible to get acquainted with investigations of Singleton (1989) on Bilingual Education at preschool. In the second subchapter of the first chapter author writes about the language development of preschool age children.
Second chapter describes 10 aspects of second language teaching, which should be followed while preparing for the classes at preschool. The first subchapter of the second chapter contains research on Latvian as the second language teaching at preschool, the aims and tasks of educational programs and teaching methods at preschool. In the second subchapter of the second chapter author describes conditions of bilingualism at preschool age, which are based on research of such authors as K. Baker, J. Lyk (?) and R. Fisher.
In the third chapter the author introduces reader with the practical research carried out at preschool educational institution “Klasika”. Research reveals the importance of the acquisition of the Latvian language for bilingual children in communication with Latvian children, involving in the activities at preschool, wish to continue studies in Latvian schools, which emphasizes necessity to bring out the process of acquisition of the language.
Keywords: bilingual education, integration, minority, second language, official language