Show simple item record

dc.contributor.advisorSebre, Sandra Beatriceen_US
dc.contributor.authorBormane, Irinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:54Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:54Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other26111en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10144
dc.description.abstractBakalaura darba „Pusaudžu agresijas saistība ar vecāku audzināšanas stiliem meitenēm un zēniem” pētījuma mērķis ir noskaidrot, kāda ir vecāku audzināšanas stilu izvēles saistība ar zēnu un meiteņu agresīvo uzvedību. Tika veikts pētījums, kurā piedalījās 60 skolēni no vispārizglītojošām iestādēm no 7. – 9. klasei. Pētījumā piedalījas 30 zēni un 30 meitenes. Pētījuma dalībnieku vidējais vecums ir 14,7 gadi. Skolēniem tika piedāvāts aizpildīt divas aptaujas: Ahenbaha bērna uzvedības aptauja (Youth self Report, 2001), lai mērītu agresīvo uzvedību un Buri aptauja (Parental Authority questionnare, 1984), lai mērītu audzināšanas stilus. Izdarītie secinājumi liecina, ka ir pozitīva korelācija starp zēnu agresijas līmeni un visatļaujošo audzināšanas stilu. Mana pētījuma mērķis ir sasniegts daļēji, jo tendenču līmenī ir pozitīva korelācija starp autoritāro audzināšanas stilu un agresijas līmeni zēniem un arī tendenču līmenī ir negatīva korelācija starp autoritatīvo audzināšanas stilu un agresiju meitenēm un starp pārējiem mainīgajiem neparādās statistiski nozīmīga sakarība. Iegūtie rezultāti ļauj parādīt bērnu vecākiem, kādu audzināšanus stilu pielietot labāk katra dzimuma bērnu audzināšanā un, ka visatļaujošais audzināšanas stils rada lielāku iespējamību, ka zēnu uzvedība kļūs agresīva. Rezultāti rāda, ka gan zēnu, gan meiteņu audzināšanā vecākiem labāk izmantot autoritatīvo audzināšanas stilu, jo, pielietojot šo stilu, ir mazāka iespējamība, ka bērnu uzvedība būs agresīva. No iegūtiem rezultātiem var secināt, ka ģimene spēlē lielu lomu bērna uzvedības veidošanā. Atslēgas vārdi: pusaudzis, dzimums, agresija, audzināšanas stili.en_US
dc.description.abstractBachelor paper’s „Aggression of adolescents in relation to parents upbrining styles of girls and boys” research objective was to find out the connection between parents’ choice of upbringing style and aggressive behaviour of boys and girls. The research was made, in which 60 students from comprehesive schools 7-9 forms participated. 30 boys and 30 girls took part in the research. Average age of the research participants was 14.7 years. Students were offered to fill in two questionnaires: Youth self-report of Achenbach, 2001, to measure aggressive behaviour, and Buri questionannaire – Parental Authority questionnaire, 1984, to measure upbringing styles. Made conclusions show that there is a positive correlation between all-permissive upbringing style and aggression level of boys, and on the trend level as well there is a negative correlation between authoritarian upbringing style and aggression of girls and there is no statistically significant correlation between variables. The obtained results allow showing to parents of children, what upbringing style to use better in upbringing children of each sex and that all-permissive upbringing style creates bigger possibility that boys’ behaviour becomes aggressive. The results show that both in upbringing boys and girls parents should better use authoritarian upbringing style because then there is less possibility that children’s behaviour is aggressive. The obtained results allow concluding that a family plays a considerable role in child’s behaviour formation. Key words: adolescent, sex, aggression, upbringing styles.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titlePusaudžu agresijas saistība ar vecāku audzināšanas stiliem meitenēm un zēniem.en_US
dc.title.alternativeParenting style in association with aggression of adolescent girls and boys.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record