Sociālpedagoģiskā darbība Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē "Kadiķītis" bērnu vecāku audzināšanas kompetenču veicināšanā
Autor
Mierkalne, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Daces Mierkalnes diplomdarbam „Sociālpedagoģiskā darbība Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē „Kadiķītis” bērnu vecāku audzināšanas kompetenču pilnveidē”.
Latvijā arvien vairāk vērojamas situācijas, kad vecāki ir pārāk aizņemti darbā un citu ikdienas pienākumu veikšanā, tādējādi mazāk laika veltot saviem bērniem. Tādēļ ir svarīgi pievērst vecāku uzmanību viņu neatsveramajai lomai bērna audzināšanā un mazināt riskus bērna attīstības procesā, ko var izraisīt nepietiekama vecāku kompetence bērna audzināšanā.
Diplomdarba mērķis – raksturot sociālpedagoģisko darbību pirmsskolas izglītības iestādē bērnu vecāku audzināšanas kompetenču veicināšanā.
Diplomdarba ietvaros tika realizēta darba autores izstrādātā bērnu vecāku audzināšanas kompetenču veicināšanas programma.
Atslēgvārdi: audzināšana, kompetence, sociālpedagoģiskā darbība. on Dace Mierkalne’s Diploma paper „Social pedagogical work at Rīga preschool "Kadiķītis” for promoting the educational competence of the children's parents”.
There situations when parents are too busy in their work and performing other daily duties are becoming more and more frequent in Latvia, thus they have less time to devote to their children. Therefore it is important to promote the development of parents’ educational competence and draw their attention to their indispensable role in education thus decreasing the risks in the child’s development process, which might be caused by insufficient parental competence in their child’s education.
The aim of the Diploma paper is to characterize the social pedagogical activities in the preschool in promoting the parents ‘educational competences.
The author of the Diploma paper has implemented the program, which she has designed, for promoting the development of parents’ educational competences.
Key words: education, competence, social pedagogical work