Mācību un attīstības centra bērniem ar mācību un uzvedības traucējumiem izveide un vadība.
Author
Ernestsone, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā maģistra darbā ir rakstīts par speciālās skolas bērniem ar mācību un uzvedības traucējumiem izveidi un vadību.
Latvijā pašlaik ir tikai 3 šādas skolas, pie kam tikai viena no tām ir ar latviešu mācību valodu.
Šādās skolās mācās bērni ar PAA- psihiskās attīstības aizturi (nejaukt ar garīgo atpalicību, kas ir pilnīgi cita diagnoze). Psihiskās attīstības aizture izpaužas kā mācību un uzvedības traucējumi , taču, profesionāli pareizi vadot izglītošanas darbu skolā, šie traucējumi ir kompensējami un pat novēršami.
Maģistra darbā autore raksturo Latvijas izglītības sistēmu, speciālās izglītības būtību un tās problēmas kā Latvijā, tā arī ES valstīs un pasaulē; sniedz bērnu ar mācību un uzvedības traucējumiem psiholoģisko raksturojumu; raksturo šādu bērnu un „normālu” bērnu mācību atšķirības un pamato speciālās skolas izveides nepieciešamību un aktualitāti bērniem ar mācību un uzvedības traucējumiem.
Maģistra darbā autore izstrādā šādas skolas izveides un vadības modeļus un analizē 3 Latvijā esošo šādu skolu absolventu tālākās izglītības gaitas.
Ja skolēns pēc speciālās skolas bērniem ar mācību un uzvedības traucējumiem beigšanas turpina vidējās izglītības iegūšanu, tad var uzskatīt, ka šāda skola ir lietderīga un ka skolēns ir veiksmīgi kompensējis vai pat pārvarējis psihiskās attīstības aizturi. In dieser Magisterarbeit wurde Ņber die GrŅndung und Leitung der Schule fŅr die Kinder, die Unterrichts- und HaltungsstĻrungen haben, geschrieben.
In Lettland gibt es zurzeit nur 3 solche Schulen, dabei nur eine davon ist mit Lettisch als Unterrichtssprache.
In solchen Schulen lernen die Kinder mit der Hemmung der psychischen Entwicklung (nicht verwechseln mit geistiger RŅckständigkeit, was eine ganz andere Diagnose ist). Die Hemmung der psychischen Entwicklung drŅckt sich als Unterrichts- und HaltungsstĻrungen aus, aber, bei professionell richtiger Leitung der Arbeit in der Schule, kann man diese StĻrungen kompensieren und Ņberwinden.
Die Autorin der Magisterarbeit charakterisiert das Bildungssystem Lettlands; das Wesen der speziellen Bildung und ihre Probleme wie in Lettlands, so auch in den EU Staaten und auf der ganzen Welt; sie gibt die Charakteristik der Kinder mit Unterrichts- und HaltungsstĻrungen; sie charakterisiert die Unterschiede solcher Kinder und „normaler“ Kinder beim Unterricht und begrŅndet die Notwendigkeit der GrŅndung der speziellen Schule fŅr Kinder mit Unterrichts- und HaltungsstĻrungen.
Die Autorin der Magisterarbeit hat die Modelle der GrŅndung und Leitung solcher Schule ausgearbeitet und analysiert den weiteren Bildungsweg der Absolventen aus 3 solchen in Lettland existierenden Schulen.
Wenn der SchŅler nach dem Abschluss der Schule solchen Typs an der Mittelschule weiter lernt, kann man betrachten dass die Schule zweckdienlich ist und dass der SchŅler erfolgreich die StĻrungen der psychischen Entwicklung kompensiert oder sogar Ņberwunden hat.