Show simple item record

dc.contributor.advisorŽogla, Irēnaen_US
dc.contributor.authorLagzdiņa, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:55Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:55Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2650en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10154
dc.description.abstractPētījuma temats - Mājturības mācības kā skolnieču izziņas interešu attīstības avots. Pētījuma mērķis ir izstrādāt optimālāku mācību organizāciju, kas veicinātu skolniecēm izziņas intereses attīstīšanos. Tika izvirzīta un pētījuma gaitā pārbaudīta hipotēze - ka skolnieču izziņas intereses veidojas un nostiprinās, ja mājturības mācības ir organizētas, balstoties uz skolnieču patstāvību un iespēju pašizpausties: skolniecēm ir iespēja sasniegt rezultātu un gūt par to gandarījumu, skolniecēm tamborēšana kā rokdarbu veids kļūst personiski nozīmīga, skolotājas un skolēnu saskarsme veidota uz cieņas un sadarbības pamata. Darbā ir analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā un speciālā literatūra par pētāmo problēmu. Ir noskaidrota un izanalizēta patreizējā skolnieču attieksme pret mājturības mācībām. Ir izveidots mācību saturs un vērtēšanas kritēriji mācību tēmai „ Tamborēšana” 5.klasē un izveidota tās apguves metodika. Aprobējot mācību tēmas „ Tamborēšana” saturu un metodiku, ir noskaidrota to lietderība skolnieču izziņas interešu attīstības veicināšanā. Skolnieču izziņas intereses esamība ir noteikta, izmantojot piecus kritērijus: - domāšanas aktivitāti, - emocionālās izpausmes, - brīvo izvēli ārpus mācību stundām, - skolnieču vērtējumu par pilnveidoto mājturības mācību organizāciju, - skolnieču izziņas rezultātu. Izziņas interese ir svarīga mācību procesā, jo izziņas darbība, kura norisinās intereses ietekmē, sniedz lielu ieguldījumu skolēnu personības attīstībā: - aktivizē skolēnu psihiskos procesus; - sniedz gandarījumu; - izsauc emocionālu pacēlumu, - izraisa mācīties prieku, - attīsta radošumu, - palīdz sasniegt sekmīgu izziņas rezultātu. Mācību darbība, kura norisinās esot izziņas interesei, sniedz gandarījumu ne tikai skolēniem, bet arī skolotājai.en_US
dc.description.abstractTitle: House – hold classes as a source of the learners cognitive interest. The goal of this study is to develop optimal organization of learning process that would stimulate student’s cognitive interest. A following hypothesis was put forward and tested during the study: a student’s cognitive interest is being formed and improved if house-hold classes are organized, based on student’s independence and an opportunity to show themselves – students have a chance to achieve a result and to gain satisfaction for that; crochet as type of stitch craft becomes personally important, teacher’s and student’s relationship is formed on the base of respect and cooperation. In this study pedagogical, psychological and other special literature is studied on the problem being researched. Student’s attitude against house-hold classes is investigated and analyzed. A study material is made during this work as well as criteria for evaluation and learning methodology for subject „Crochet” for 5th grade. By approbating of subject’s „Crochet” content and methodology, it’s usefulness in the stimulation of student’s cognitive interest is clarified. The existence of student’s cognitive interest was determined based on five criteria: -activity of thinking process, -emotional expression, -out of school activity choice, -student’s evaluation of enhanced organization of house-hold classes, -the result of student’s cognition. Cognitive interest is very important in learning process as cognition action which is emphasised by an interest gives significant contribution in student’s personality development: -it activates student’s mental processes; -gives satisfaction; -causes emotional uplift; -gives joy of learning; -develops creativity; -helps to achieve successful result of cognition. Learning process supported by cognitive interest gives satisfaction not only to students but to the teacher as well.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMājturības mācības kā skolnieču izziņas interešu attīstības avotsen_US
dc.title.alternativeHause-hold classes as a source of the learners cognitive interestsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record