• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktiska spēle kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālās attīstības līdzeklis

Thumbnail
Öffnen
299-2675-Barone_Zoja_2006.pdf (613.9Kb)
Autor
Barone, Zoja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Datum
2006
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Maģistra darba tēma: „Didaktiska spēle kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālās attīstības līdzeklis” Darba autore: Zoja Barone Zinātniskā darba vadītāja: dr. ped. profesore E. Černova Darbs sastāv no 77 lpp., 3 nodaļām, 12 tabulām, 11 attēlam, 12 pielikumiem, izmantoti 67 literatūras avoti. Maģistra darba pētījuma mērķis: pētīt didaktiskās spēles nozīmi pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālajā attīstībā. Maģistra darba hipotēze: mērķtiecīgi atlasītas, pēctecīgi sakārtotas didaktiskās spēles veicina bērnu intelektuālo attīstību. Maģistra darba tēmas izpēte sastāv no 3 daļām: 1. daļā apskatītas teorētiskās nostādnes par pirmsskolēna intelektuālo attīstību un to būtību (I. Sikorskis, O. Svence, D. Koloca, A. Sorokina un citi). 2. daļā apskatītas ievērojama pedagogu un psihologu atziņas par rotaļu lomu bērna audzināšana (Komenskis I. A. , Montessori M., Frebelis F. Un citi). 3. daļā veikts pētījums par didaktiskās spēles izmantošanu pirmsskolas vecuma bērna intelektuālajā attīstībā. Iegūto rezultātu analīze liecina, ka: 1. Speciāli organizētu didaktisko spēļu izmantošanā nozīmīgas ir psiholoģiskās zināšanas par vecumposmu īpatnībām, prasme mērķtiecīgi izvēlēties un izgatavot nepieciešamos materiālus, kā arī pedagoga priekšstats par to, ko viņš vēlas gala rezultātā sasniegt piemēram, svarīgi zināt bērna sākotnējās attīstības līmeni un kritērijus, kas raksturo augstāko (nākošo) līmeni; 2. Bērna attīstības organizēšana ar didaktiskās spēles palīdzību sekmē mijiedarbības un saskarsmes prasmju veidošanos, ņemot vērā viņu vecuma iespējas un individuālās īpatnības. Bērniem ar zemu un vidēju līmeni spēlē tiek nodrošināta diferencēta pieeja, lai veicinātu tālāku spēles aktivizēšanu un attīstību. 3. Speciāli organizētas mērķtiecīgi izmantotas didaktiskās spēles ietekmē bērna psihiskās sfēras attīstību. Maģistra darba mērķis ir sasniegts, uzdevumi izpildīti, hipotēze apstiprinājusies. Darbu var izmantot vecāki, studenti un pirmsskolas iestāžu pedagogi.
 
The title of the master’s degree paper is “Didactic game as a means of intellectual development of pre-school children.’ The paper consists of 77 pages, 3 chapters, tables, 11 figures and 12 appendices. 67 original sources have been analysed. Paper’s autor: ZOJA BARONE. Scientific paper’s curator: dr. ped. Professor E. CHERNOVA. The aim of the paper is to investigate a didactic game as a means of children intellectual development. Hipothesis is the following: the intellectual children development will be improved, purposefully selected, consistently regulated didactic games are used in the process of learning. Investigation of master paper’s consist of 3 chapters’: In the 1-nd chapter is devoted to the theoretical analysis of pedagogical and psychological literature. In the 2-nd chapter the opinions of well-known educators concerning to the role of games in the children’s upbringing have been consideren and the general game characteristic and essence of didactic games, their classification, structure, organization and management. In the 3-nd chapter the investigation of didactic game implementation in the intellectual development of pre-school children has been carried out. The obtained results prove: 1. Implementing especially organized didactic games, the psychological knowledge features of the age period, the skills of purposeful choice of the material and a teacher’s desirable results of the teaching process have been analyzed. 2. Organization of didactic game forms interrection of participants, taking into account their individual peculiarity. The individual approach is necessary for all children to provide subsequent development and game stizzing up. 3. Especially organized and purposefully used didactic games influence the psychological functions of a child. The aim of the master’s degree paper is achieved, the tasks are fulfilled, and hypothesis is proved. The paper may be used by the students, parents, teachers of pre-school institutions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10156
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV