Rotaļu izmantošana fonemātiskās uztveres traucējumu korekcijā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Kovaļevska, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs izstrādāts ar mērķi – izpētīt rotaļu izmantošanu fonemātiskās uztveres traucējumu korekcijā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem.
Darba teorētiskajā daļā raksturots viens no svarīgākajiem komponentiem bērnu psihofiziskajā attīstībā, kas nosaka bērnu gatavību skolai – runa. Raksturota arī rotaļa, tās nozīmīgums pirmsskolas vecuma bērnu attīstībā atzīmējot rotaļu kā bērnu runu veicinošu faktoru, rotaļas izmantošanas iespējas un nozīmīgumu runas attīstīšanā bērniem ar fonemātiskās uztveres traucējumiem.
Izpētītas un analizētas teorētiskās atziņas par pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību un raksturīgākajiem izrunas traucējumiem, rotaļu izmantošanu kā runu veicinošu faktoru.
Praktiskajā daļā apkopoti un analizēti konstatējošā pētījuma un apmācošā pētījuma rezultāti. Iegūtie rezultāti apstiprina, ka pareizi, precīzi, vispusīgi veikta bērnu runas traucējumu diagnosticēšana nodrošina sekmīgu runas traucējumu korekciju. Savukārt efektīvi veikts logopēdiskais korekcijas darbs, pareizi noteikti korekcijas darba pamatvirzieni un pēctecīgi izplānots korekcijas darba saturs, mērķtiecīgi darbā iekļautās rotaļas, sekmē bērna fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanu un bērna runas attīstību.
Pētījums apstiprināja, ka rotaļa ir efektīvs līdzeklis fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanā pirmsskolas vecumā bērniem.
ATSLĒGAS VĀRDI
Rotaļa Fonemātiskās uztveres traucējumi Pirmsskolas vecuma bērni Korekcija The purpose of the diploma work is to look into the usage of play as a tool for correction of disturbance of phonemtatic perception for elderly preschoolers.
The theoretical part of the work describes speech, which is one of the most important component for child’s psychophysical development and determines preparedness for school. It also describes play, its significance in development of preschoolers, specifying that play promotes speech, possible usage of play and importance of speech development for children with disturbance of phonemtatic perception.
The diploma work contains study and analyses of theoretical aspects regarding development and typical disturbances of speech for preschoolers as well as usage of play as speech promotional factor.
The practical par to the work contains summary and analyses of recognition and tutorial research. Acquired results confirm that correct, precise and overall diagnosis of speech disturbance provides successful correction of disturbances. Moreover, effective speech correction therapy together with precisely set work direction, step by step plan of correction work, determined usage of play, promotes elimination of disturbance of phonemtatic perception and development of speech.
The research confirmed that a play is an effective tool for correction of disturbance of phonemtatic perception for preschoolers
KEY WORDS
Play Phonemie perception disturbance Preschool age children Correction