Mācību tēmas „Apģērbs” apguve mājturībā un tehnoloģijās 1.-4. klasē
Author
Kodoliņa, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Rūtas Kodoliņas diplomdarbs „Mācību tēmas „Apģērbs” apguve mājturībā un tehnoloģijās 1.-4. klasē” uzrakstīts latviešu valodā, tajā ir 155 lapaspuses, 1 tabula, 50 attēli un 6 pielikumi. Darbā analizētas tēmas „Apģērbs apguves iespējas, mācību satura atlases kritēriji, jaunāko klašu vecumposma īpatnības, mācību metodes un uzskates līdzekļi, tēmu integrācijas iespējas, veikta esošās situācijas izpēte. Tēma „Apģērbs” ir būtiska mācību satura sastāvdaļa, apgūstot savas dzīvesvides veidošanu un sakārtošanu, attīstot estētisko un ētisko izjūtu, veidojot skolēnu gaumi. Darba gaitā ir atlasīts un apkopots mācību saturs, metodiskie uzskates līdzekļi, izveidots tematiskais plāns, stundu plāni, darba lapas ar uzdevumiem. Pēc tematiskā plāna aprobācijas mācību darbā ir izstrādāti ieteikumi skolotājiem, mācot tēmu „Apģērbs” 1.-4. klasē.
Atslēgvārdi: apģērbs, mājturība un tehnoloģijas, mācību saturs. Diploma work of Ruta Kodolina „Acquisition of the theme “Clothing” in handicraft lessons in Grades 1 – 4” is in latvian, contain pages 155, 1 table, 50 pictures and 6 supplements. In the diploma work author analyses acquires possibilities of the theme “Clothing”, selection criterions of teaching content, psychological qualities of school child in Grades 1-4, teaching methods and visual aids, integration possibilities, to study existing situation. Theme “Clothing” is relevant component of teaching content, if we acquire modeling and arrange environment of life, develop esthetic and ethical sense, make taste of school child. In the work author select and summarize teaching content, methodic visual aids, make curriculum, timetable and blanks with tasks. After realization of curriculum author work out recommendations for teachers, who teach theme “Clothing” in handicraft lessons in Grades 1-4.
Keywords: clothing, handicraft, teaching content.