Audzinātājdarbība bērnu nama bērnu iekļaušanas veicināšanā sākumskolas 3.klasē
Autor
Pastare, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma mērķis: Izzināt audzinātājdarbības iespējas bērnu nama bērnu iekļaušanas skolas un klases vidē sākumskolā. Izstrādāt audzinātāja darbības programmu bērnu nama bērnu iekļaušanas veicināšanai skolas vidē.
Pētījuma un profilaktiskā darba metožu aprobācija veikta izstrādātās programmas ietvaros. Programma izstrādāta realizācijai X vidusskolā – 2008./2009. mācību gada I semestrī 3. klasē, taču tās aprobāciju veikt plānots maģistra darba izstrādes laikā.
Darbā izmantotās metodes: zinātniskās literatūras un dokumentu analīze, aptaujas, intervijas, nepabeigto teikumu metode, audzinātājdarbības programmas
Darba gaitā iepazītas teorētiskās nostādnes, kas pielietotas praksē.
Darbs sastāv no 51 lpp., tai skaitā 7 tabulām, 2 shēmām. Darbs papildināts ar 5 pielikumiem. Darbā izmantoti 38 literatūras avoti /speciālā literatūra, raksti laikrakstos un žurnālos/ un interneta resursi.
Atslēgas vārdi: audzinātājdarbība, bērnu nama bērni, deprivācija, iekļaujoša skola. Purpose of this investigation is:
To discover options for involvement of orphan children into the school and class environment of a primary school.
To work out a plan of work for a teacher with the aim to involve orphan children into the life of school environment.
The approbation of the investigation and methods of prophylactic work have been made according to the plan of the programme.
The programme fulfilled at X Secondary school during the school year 2008 – 2009, first semester, grade 3, but the approbation is planned to be made during the preparation of the master work.
Core methods of the investigation are:
Analysis of scientific papers and literature, questionnaires and interviews, unfinished sentence method, development of a teaching programme. For summarization of data, sociometry and content analysis methods have been applied.
During the work, theoretical viewpoints applied in practice have been reviewed.
The thesis consists of 51 pages, including 7 tables, and 2 figures. The paper has 5 annexes. Thirty eight literature references/special literature, articles in newspapers, magazines, and internet sources.
Key words are: teaching activities, orphans, deprivation, alignement school.