Sociālā pedagoga darbība Rīgas speciālajā pamatskolā - attīstības centrā
Autor
Brencēna, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraukle, Inta
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Speciālās izglītības attīstības koncepcijā ir teikts, ka mūsu valstī jāpastāv abiem izglītības iegūšanas veidiem - gan speciālajām skolām, gan vispārējās izglītības iestādēm, kur bērniem ar speciālajām vajadzībām tiek dota iespēja apgūt mācību vielu.
Maģistra darbs sastāv no ievada, trijām nodaļām, nobeiguma un secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta, kopsavilkuma latviešu un vācu valodā, un pielikuma. Maģistra darbā ir 19 attēli un 5 tabulas.
Šī maģistra darba mērķis ir – izanalizēt literatūru par PAA un praktiski izpētīt sociālā pedagoga darbības iespējas skolēnu ar PAA sociālo prasmju, uzvedības un mācību motivācijas uzlabošanā.
Autore maģistra darbā balstās uz V. Avotiņa, A. Dreimanes, S. Liepiņas, I. Plaudes, Z. Rudņickas u.c. autoru atziņām - sekmējot skolēnu ar PAA veiksmīgu attīstību un izglītošanu, ir nepieciešama skolas pedagogu, speciālistu un skolēnu vecāku līdzdalība un sadarbība.
Par pētījuma bāzi maģistra darba autore izmantoja Rīgas speciālās pamatskolas – attīstības centra 3. un 4. klasi. Izpētes rezultātā nonāca pie šādiem secinājumiem:
1.Darbs, kas veikts sadarbībā ar pedagogiem, vecākiem un sociālo pedagogu sniedz veiksmīgāku rezultātu bērnu ar PAA attīstībā un pilnveidē, nekā darbs, kuru veic tikai pedagogi.
2.Iesaistot sadarbības procesā arī skolēnu vecākus, skolēna personība tiek attīstīta daudzpusīgāk, jo nereti ir uzdevumi, kurus pedagogi nespēj paveikt vieni.
3.Lai veicinātu skolēnu sociālo prasmju attīstību, svarīgi ir nodrošināt pozitīvu psiholoģisko klimatu gan skolā, gan klasē. Skolēns tā rezultātā „atveras” un spēj pilnveidot savas sociālās prasmes un iemaņas.
4.Lai veicinātu skolēnu uzvedības uzlabošanos ieteicams ir stundas gaitā ieplānot, nelielu atslodzes brīdi, bet kas tiešā veidā saistīts ar mācību vielu. Lai veicinātu skolēnu uzvedības uzlabošanos ārpus mācību stundām, skolēnam būtu ieteicams savu aktivitāti izmanot lietderīgās nodarbēs, piemēram, interešu pulciņos, sporta treniņos utt.
5.Lai veicinātu mācību motivāciju ir ieteicama mācību stundu metožu dažādība un mācību satura praktiskā ievirze, kas ļauj bērnam saprast, kāpēc viņš mācās doto vielu un kur viņš to varēs vēlāk izmantot savā dzīvē. In der Konzeption der spezialen Ausbildung ist gesagt, daβ in unserem Lande mŅssen beide Arten der Ausbildung bestehen – wie speziale Schulen, als auch allgemein bildende Schulen, in denen gibt es auch dien MĻglichkeit sich die Kenntnisse den Kinder mit spezialen BedŅrfnissen aneignen.
Die Magister arbeit besteht aus Einleitung, drei Kapitel, Endung und Schlussfolgerungen, Verzeichnis der ausgebrauchenen Literatur, Zusammenfassung in der Lettischen und Deutschen Sprache und Beilage. In der Magisterarbeit sind 19 Bilder und 5 Tabellen.
Das Ziel diesen Magisterarbeit ist die Analyse Ņber PES machen und praktisch die Tätigkeit der MĻglichkeiten des Sozialpädagogen bei der Vervollkommnung der Motivation der Kinder mit den PES der sozialen Fertigkeiten, Ordnung und Lernens.
Die Autorin stŅtzte sich in der Magisterarbeit auf die Erkenntnisse von V. Avotiņš, A. Dreimane, S. Liepiņa, I. Plaude, Z. Rudņicka u.a. Wissenschaftler, Forscher, Pädagoge und Spezialisten – Damit die Kinder mit PES gute Entwicklung und Ausbildung zu erreichen muβ man im Grunde de Schulpädagogen, Spezialisten und Eltern der Kinder Zusammenarbeit und Teilnehmung liegen.
FŅr die Forschung basis nutzte die Autorin der Magisterarbeit die 3. und 4. klasse die Speziale Grundschule – das Entwicklung Zentrum.
Im Resultate der Erforschung kam man zu solchen Schlussfolgerungen:
1.Die Arbeit, die im Zusammenarbeit mit Pädagogen, Eltern und Sozialpädagoge gemacht wird, gibt ein besseres Resultat in der Entwicklung und Vervollkommnung der Kinder mit PES, als die Arbeit, die nur Pädagoge machen.
2.Wenn man im Prozeβ der Zusammenarbeit die Eltern der Kinder zusammen arbeit, die PersĻnlichkeit der SchŅler wird vielfältigen entwickelt, weil gibt es nicht selten Aufgabe, die Pädagoge kĻnnen nicht allein machen.
3.Um der Entwicklung der Spezialen Fertigkeiten der Kinder zu beitragen es ist wichtig soziale FŅrsorge eines positiven psychologischen Klimate in den Schulen, als auch in der Klasse. Im Resultat „macht der SchŅler auf“ und kann seine sozialen Fertigkeiten vervollkommnen.
4.Um das Benehmen besser machen, man kann empfehlen in der Stunde eine kleine frei Minute einplanen, aber das ist gerade mit dem Lesenstoff verbunden. Um das Benehmen der SchŅler verbessern, der SchŅler kĻnnte seine Aktivität in den zweckmäβigen Beschäftigungen ausnutzen, zum Beispiel in den Zirkeln der Interessen.
5.Um die Lernmotivation bessern machen, es ist zu empfehlen, die Verschiedenheit den. Methoden in den Stunden und ein praktischen Inhalt zu gehen. Dann kann das Kind verstehen, warum er den gegebenen Lernstoff lernt, und wo es das später in seinem Leben ausnutzen kann.