• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sīkās motorikas attīstīšana zīmēšanas pulciņa nodarbībās sākumskolas vecuma bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem

Thumbnail
Открыть
299-27179-Denisova_Oksana_od07018.pdf (8.037Mb)
Автор
Deņisova, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krauce, Antra
Дата
2010
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Diplomdarbs „Sīkās motorikas attīstīšana zīmēšanas pulcīņa nodarbībās sākumskolas vecuma bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem” ir izstrādāts ar mērķi izpētīt, raksturot un noteikt sīkās motorikas attīstīšanas iespējas zīmēšanas pulciņa nodarbībās. Pirmajā nodaļā ir analizēta literatūra, saistīta ar doto tēmu. Pamatojoties uz psiholoģiski pedagoģisko literatūru, ir klasificēti garīgās attīstības traucējumu veidi, definēts jēdziens „garīgās attīstības traucējumi”, izdalīti garīgās attīstības traucējumu cēloņi, kā arī raksturīgākas īpatnības. Otrajā nodaļā, ir aprakstīts dažādu autoru teorētiskais pamatojums par sīkās motorikas attīstību sākumskolas vecuma bērniem, aprakstīti to attīstības principi un metodes, kā arī sīkās motorikas attīstības līmeņa noteikšanas veidi. Trešā nodaļā tiek aprakstīta vizuālās mākslas nodarbību korekcijas nozīme un to organizēšana sākumskolas vecuma bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Ceturtajā nodaļā aprakstīts praktiskais pētījums, kas ļauj apgalvot ka zīmēšanās pulciņa nodarbībās sistemātiski strādājot ar optimāli izvēlētām metodēm notiek veiksmīga bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem roku sīkas motorikas attīstība. Praktiskajā daļā autore piedāvā izstrādātu un pētījuma laikā aprobētu pētījuma perspektīvu programmu, kura var tikt izmantota praksē speciālās mācību iestādēs, lai veicinātu sīkās motorikas attīstīšanu bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Audzināšanas un apmācības praksē iegūtie rezultāti ļauj paplašināt zināšanas par personības īpatnībām bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Praktiskajā daļā atspoguļoti salīdzinošie sīkas motorikas attīstības rādītāji pētījuma sākumā un beigās. Prakses nobeigumā konstatēti bērnu panākumi sīkās motorikas attīstīšanas sfērā.
 
The name of the given paper is: ”Small motorik development of promary school children with medium and serions mental developmental disturbance at the Art lessons”. The given paper was made in order to investigate, to characterize and to determine the possibility of the development of small motoriks while study drawing. The first part of the paper gives the analysis of the literature. Different kinds of mental of developmental disturbance were classified according to the psycho-pedagogical literature; determination of the mental developmental disturbance was given; causes of mental developmental disturbance were characterized too. The second part of the paper shows theoretical basis of defferent authors according to the development of small motoriks, principles and methods of small motoriks were examined. The third part gives the description of the adjusment significance sense while study drawing; their organization for cildren of primary school with medium and serions mental developmental disturbance. The fourth part of the paper shows the practical research that allows to practical research that allows to affirm that if to work systematically at the lessons with different methods, it shows thas small motorik of children with medium and serions mental developmental disturbance is developed better. In the practical part the author presents the perspective programm that was eleborated and tested durring the investigation. The author says that it was confirmed at the practical lessons thas it is veryuseful to use such methods at special schools in order to coordinate the development of small motorik of children with medium and serions mental developmental disturbance.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10171
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV