Pašvērtējuma attīstības īpatnības bērniem ar kustību balsta traucējumiem
Author
Vanaga, Ieviņa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vabale, Andra
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Hipotēze- ierobežoto kustību dēļ, skolēniem ir pazemināts pašvērtējums, apstiprinās daļēji.
Pētījuma mērķis un uzdevumi- pētījums teorētiskajā daļā balstās uz G. Svences, A. Ādlera, Dž. Boulbija, Ē. Eriksona u.c. autoru teorētiskajām atziņām un tiek apskatīts, kā pašvērtējums ietekmē cilvēka dzīvi, notikumus, adaptēšanos sabiedrībā skolēniem ar kustību balsta traucējumiem. Analizējot literatūru, noskaidroti adekvāta pašvērtējuma veidojošies faktori, izvērtēta pedagogu nozīme pozitīva pašvērtējuma veidošanā, to iespējām darbā ar skolēniem ar kustību balsta traucējumiem.
Praktiskajā daļā raksturoti, apkopoti Raiskuma sanatorijas internātskolas skolotāju un skolēnu pozitīvie aspekti pašvērtējuma veidošanā. Pētījumā raksturoti rezultāti pašvērtējuma un tā veidošanās likumsakarībām skolēniem ar BCT, kas iegūti anketēšanas rezultātā.
Darba saturs. Skolēniem ar kustību traucējumiem nepieciešams veidot aktīvu sabiedrisko dzīvi, iemācīt sadzīvot ar savu stāvokli, lai veiksmīgāk varētu attīstīt savas stiprās puses. Tādēļ ir svarīgi attīstīt viņā pozitīvu pašvērtējumu, kas veicinās pozitīvu attieksmi pret sevi, ļaus justies veiksmīgam un spējīgam darboties. Tā kā vecāki ir galvenie sava bērna audzinātāji, viņu pārspīlētā aprūpe bērna ierobežoto kustību dēļ, var veidoties pazemināts pašvērtējums. Liela nozīme pozitīva pašvērtējuma veidošanā ir pedagogiem, kuri ar dažādām mācību metodēm, pasākumiem veicina aktīvu skolēnu ar kustību traucējumiem līdzdarbību.
Lappušu skaits-60
Attēlu skaits-5
Tabulu skaits-24
Izmantotie literatūras avoti-35
Atslēgas vārdi- Bērnu cerebrālā trieka (BCT), pašvērtējums, mācību metodes, aktīva Purpose of the research- Research in the theoretical part is based on the theoretical conclusions of G.Svence, A.Adler, Dz.Boulbie, E.Ericson and other authors and there is looked at how the self-evaluation influences the person’s life, happenings, adapting in the society for the pupils with disorders of movement support. Analysing the literature there are clarified the factors forming the adequate sefl-evaluation, there is evaluated the essence of pedagogues in forming of a positive self-evaluation, their possibilities in work with pupils with disorders of movement support.
In the practical part there are characterized, summarized the positive aspects in forming of a self-evaluation of teachers and pupils of the boarding school of Raiskums Sanatorium. In the research there are characterized the results of self-evaluation and of the regularities of its formation for pupils with the CCP that were obtained in a result of questionnaire making.
Content of the research- For pupils with disorders of movement there is necessary to form an active social life, to teach them to live with their condition in order to develop their strengths more successfully. Therefore it is important to develop in himself a positive self-evaluation that is going to facilitate a positive attitude towards himself, is going to enable to feel successful and able to act. As the parents are the main educators of their child because of their exaggerated care due to the child’s limited movements there can form itself a decreased self-evaluation. Pedagogues have a great significance in forming a positive self-evaluation who with various teaching methods, activities facilitate active participation of pupils with disorders of movement.
Number of pages – 60
Number of pictures – 5
Number of tables – 24
List of the used literature – 35
Key words – Children Cerebral Poliomyelitis (CCP), Self-Evaluation, Teaching
Methods, Active Social Life, Correction