Rotaļa kā saskarsmes prasmju veicinātāja vidējā pirmsskolas vecuma bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Antone, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba temats ir rotaļa kā saskarsmes prasmju veicinātāja vidējā pirmsskolas vecuma bērniem pirmsskolas izglītības iestādē.
PĒTĪJUMA AKTUALITĀTE:
Vidējā pirmsskolas vecuma bērniem ļoti svarīgi ir izveidot saskarsmes prasmes, kas ir pamats bērnu vispārīgai attīstībai. Lai pārliecinātos par to, kā šis process tiek veicināts pirmsskolas izglītības iestādē, bakalaura darba autore sākumā iepazinās ar zinātnisko literatūru par saskarsmes un rotaļas būtību. Izvērtējot tēmas aktualitāti un nozīmīgumu pedagoģisko procesu pilnveidē darba autore pēta rotaļas iespējas 4 – 5 gadu vecu bērnu saskarsmes prasmju attīstībā.
PĒTĪJUMA MĒRĶIS:
Izzināt saskarsmes prasmju veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē 4 - 5 gadus veciem bērniem un izmantojot rotaļu kopu, veicināt saskarsmes prasmes vidējā pirmsskolas vecumā.
PĒTĪŠANAS METODES:
1.Darbs ar literatūru.
2.Normatīvo dokumentu analīze.
3.Pedagoģiskais novērojums.
4.Intervija.
5.Ekspertatzinumu metode.
Pēc sākotnējās pirmsskolēna izpētes un ekspertatzinuma metodes tiek secināts, ka rotaļas pirmsskolas izglītības iestādē veicina saskarsmes prasmju apguvi, ja tiek izprasti bērnu motīvi, vajadzības, kas saistītas ar vecumposmu, temperamenta izpausmes formas, intereses un tiek individualizēti bērnu aktivitātes līmeņi, spējas.
Darba autore ieteiktu ikdienas pedagoģiskajā praksē likt akcentu uz saskarsmes prasmju pilnveidi emocionālajā jomā. Pateicoties bērna emocionālajai attīstībai pirmsskolā, daudz vieglāk norit bērna socializēšanās process skolā. Pirmsskolas izglītības iestādei ir jāvērš lielāka uzmanība uz sociālo iemaņu apgūšanu. The theme of this bachelor’s paper is Game as a Facilitator of Communication Skills for Middle Age Preschoolers in Preschool Institution.
TOPICALITY OF THE RESEARCH:
It is very essential to develop communication skills for the middle age preschoolers, as it is the basis of general development. To verify that, the author of this paper became acquainted with the essence of communication and game. Evaluating the topicality of this theme in completion of pedagogical processes, the author investigated possible games for developing communication skills for 4 - 5 years old children.
THE AIM OF THE RESEARCH:
To cognize the development of communication skills for 4 - 5 years old children in preschool institution, and promote communication skills for middle age preschoolers, using a set of games.
RESEARCH METHODS:
1.work with the literature
2.analyses of normative documents
3.pedagogical observation
4.interview
5.expert statement method
The initial investigation of preschooler and expert statement method shows that games in preschool institution promote acquirement of communication skills, if the motives, needs, interests and temperamental display forms of children are conceived and the levels of activity of them are individualized.
The author of this paper would recommend emphasizing the development of communication skills in emotional sphere, when doing everyday pedagogical practice. Due to emotional development of a child in preschool, the socializing process in school passes smoothly. Preschool institution must pay more attention to development of communication skills.