Show simple item record

dc.contributor.advisorMaslo, Irinaen_US
dc.contributor.authorPriedīte, Vēsmaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:00Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:00Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2766en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10189
dc.description.abstractPētniecības darbā analizēts sociālās aprūpes sistēmas institucionālais sociālā atbalsta nodrošinājums bērniem agrīnajā vecuma posmā. Atbalsts bērniem sistēmiski – tehniskajā sistēmas modelī sastāv no trim komponentiem – problēmas atpazīšana un izvērtēšana, starpinstitucionālā palīdzība, lēmumu pieņemšana. Sabiedrības transformācijas procesā sociālā situācija kā cilvēku dzīves pamatvirzienu organizācija Latvijā ir nestabila, tāpēc sociālais nodrošinājums bērniem ir trausls. Lai valsts mērogā palīdzētu bērniem attīstīties fizioloģiski un psiholoģiski, nepieciešams nodrošināt bērna tiesības uz institucionālo agrīno iejaukšanos kā sociāli agrīnu atbalsta sistēmu. Sadarbojoties ar citām institūcijām, bērnu sociālās aprūpes centri īsteno tiešo palīdzības sniegšanu bez vecāku gādības palikušajiem bērniem un bērniem invalīdiem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem. Sociālā palīdzība tiek organizēta divos galvenajos aspektos: 1.sociālā palīdzība – aprūpe, audzināšana, bērnu tiesību nodrošināšana sadarbībā ar lēmējinstitūcijām; 2.medicīniskā aprūpe, rehabilitācija, habilitācija. Pētniecības darbā pētīta agrīnā vecuma bērnu attīstības situācija Rīgā un izveidoti sociālā atbalsta nosacījumi bērnu attīstības sekmēšanai kā atbalsta sistēmas efektivitātes kritēriji un apkopota institucionālās formas sociālās aprūpes pieredze. Par agrīnā vecuma bērnu attīstības vērtējuma mērinstrumentu izmantota Minhenes funkcionālā diagnostika. Pētījuma metodēs izmantota - literatūras un dokumentu analīze; novērojumi, intervijas, situācijas analīzes datu statistiskā apstrāde. Pētījuma bāze Rīgas pilsētas BSAC „Pļavnieki” . Analizēta aprakstošā dokumentācija no 2003. gada līdz 2005. gadam sociālo gadījumu risinājumiem. Kvalitatīvajā pētījumā piedalījās 10 bērni, kuri saņēma institucionālo sociālo aprūpi no viena mēneša vecuma līdz deviņu mēnešu vecumam. Bērna tiesību nodrošinājums uz institucionālo agrīno iejaukšanos sociālās aprūpes sistēmā, sabiedrības transformācijas procesā ir ieguvis sociālā atbalsta nozīmi. Pētījumā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka sociālais atbalsts sekmē agrīnā vecuma bērnu attīstību ja - pilsētā izveidota vienota sociālā atbalsta sistēma; ģimene sadarbojas ar sociālā atbalsta sistēmu; valsts sniedz atbilstošu sociāli pedagoģisko, medicīnisko un finansiālo atbalstu bērnu attīstības nodrošināšanai. Darba struktūru veido: ievads, 2 daļas, secinājumi, literatūras saraksts, 3 pielikumi.en_US
dc.description.abstractIn a research paper had been analised guarantee of social support in a social care system for children in their early age. The support for children in a sistematic - technical system’s modul cosnsists from three components: problem’s identifycation and assessment, interinstitucional help, decisions resolving. Because of the society’s transformations process, social situation as a humans life’s main direction’s organisation in Latvia is unstable. That is why children’s social guarantee is so delicate problem. Early age intervention is a necessity to help children to develp in a physiological and psychological way in a government measure. Collaborating with other institutions, childrens social care centers apply direct help to those children who has not got parents or are invalids and has some genetical or mental problems. Social help is being organised in a two main ways: 1.social help – care, educating, ensuring children rights in collaboration with legislator; 2.medical care, rehabilitation, habilitation. In the research paper had been analised early age children’s development’s situation in Riga. Also there had been formed conditions for better children’s social support promote as a assistance system’s efficiency conditions and summarized experience of social care institucional form. As a measuring instrument for early age development had been used Munich functional diagnostics. Also had been used such research methods – analise of documents and literature; observations, interviews, analise of situations. Research had been held in the BSAC „Pļavnieki” of Riga. Had been analised documents about social events solutions in a term from year 2003 till 2005. In the qualitative research took part 10 children to whom was given institucional social care from age one month till nine months. In the research approved named hypothesis, that social support promote develop of early age if in the city had been organized unitary social support system; family collaborate with social support system; nation gives appropriate social educational, medical and financial support to endow children’s upgrowth. Research’s structure consists from introduction, two parts, conclusions, literature’s list, 3 additions.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleBērnu tiesību nodrošinājums uz institucionālo agrīno iejaukšanos Latvijas sociālās aprūpes sistēmāen_US
dc.title.alternativeCorrectiing the behavior of preschool children with mental development disturbancesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record