Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorKrūze, Aīdaen_US
dc.contributor.authorSmiltēna, Aijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:00Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:00Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2777en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10191
dc.description.abstractMaģistra darbu “ Pusaudžu muzikālo prasmju pilnveide interešu pulciņā” izstrādāja Aija Smiltēna, zinātniskā vadītāja Dr. paed., prof. Aīda Krūze. Maģistra darbs izstrādāts laikā no 2005. līdz 2006. gadam. Darbs veltīts Interešu izglītības iestādes Rīgas skolēnu pils meiteņu kora pusaudžu vecuma pirmā gada dziedātāju muzikālo prasmju pilnveides procesa pētīšanai, ar mērķi noskaidrot, kādi galvenie nosacījumi palīdz pilnveidot šo procesu. Izvirzīta hipotēze, ka pusaudžu muzikālās prasmes interešu pulciņā - korī veidojas sekmīgāk, ja: •pedagogs izprot muzikālo prasmju veidošanās kopsakarības; •tiek ievērotas pusaudžu dabiskās un sociālās attīstības likumsakarības; •pedagogs organizē darbu atbilstoši individuālo nodarbību specifikai. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi un pārbaudītu hipotēzi, tika analizētas un praktiski izmantotas psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku B. Teplova, S. Rubinšteina, Ļ. Vigotska, V. E. Čudnovska un V.S Jurkevičas, N.S. Leitesa. A. Vorobjova, E. Eriksona, Dž. Boulbija, N.L. Geidža un C.D.Berlinera, R. Bebres, G. Svences, E. Maslo, A. Šponas u.c. zinātnieku atziņas par spēju un prasmju mijattiecībām personības attīstības procesā pusaudžu vecumā. Empīriskais pētījums balstās uz mūzikas pedagogu un metodiķu Bebru Jura, J. Rozīša, I. Jākobsones un J. Mediņa, A. Eidiņa, E. Zvirgzdiņas, D. Zariņa, V. P. Aņisimova, V. Jemeljanova, B. Vaikla u.c. pedagogu atziņām par muzikālo prasmju apguves fizioloģiskajiem un pedagoģiskajiem pamatiem un autores muzikālās darbības pieredzi. Darbam ir trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā analizēta teorija par muzikālo spēju un prasmju veidošanās kopsakarībām. Otrajā nodaļā aplūkota balss aparāta uzbūve un darbības principi. Trešā nodaļa veltīta empīriskajam pētījumam par muzikālo prasmju veidošanās procesu un rezultātu analīze. Apkopojot pusaudžu muzikālo prasmju veidošanās procesa gaitu un pētījuma rezultātus interešu pulciņā – korī, iezīmējās šī procesa pilnveides galvenie nosacījumi: pusaudžu muzikālas izziņas vajadzība; individuālo vokālo nodarbību specifikas pārzināšana un ievērošana pedagoģiskajā procesā; pusaudžu personības iezīmju izpratne;  pozitīvas saskarsmes nodrošināšana;  visu līmeņu muzikālās spējas un muzikālās darbības pieredze kā labs pamats muzikālo prasmju tālākai attīstībai.en_US
dc.description.abstractThe author of master’s degree work “ The development of musical skills in teen age interests groups “ is Aija Smiltēna, the scholastic supervisor is Dr. paed. Prof. Aida Krūze. Master’s degree work is writhen between period of year 2005 till 2006. The work is dedicated to study of development of musical skills in teen age first year girl choir singers in the interest education circle with set aim to ascertain, what are the major conditions, that helps to improve the singing education process. Author nominates hypothesis, that teenager musical skills in interest group-choir develops moor successful if: The pedagogue conceives the interconnection of development of musical skills; The regularity of teenagers physiology and sociology is considered; The pedagogue organizes group activities accordingly to individual activities. To reach the settled aim and to prove the hypothesis the scholastic cognitions about skill and ability interchange in personality development in teen age of such authors as B. Teplov, S.Rubinshtain, L.Vigotsky, E.Ericson, J.Bowlby, N.L. Gage, C.D. Berliner, R.Bebre, E.Maslo, are analyzed and used in practice. The empirical enquire is grounded on the cognitions about physiological and pedagogical basis of the acquirement of musical skills of such music pedagogues and methodologists as E.Zvirgzdina, D.Zarins, V.P.Anisimov, V.Yemelyanov, B.Vaikla and others and also on musical working experience of author itself. The first contents analysis of interconnection of musical skills development. In the second chapter is discussed the building of voice apparatus and the principles of its operation. The third chapter is dedicated to the empirical enquiry of the musical skill formation process and the analyses of the results of empirical enquire. In the process of examining formation process of musical skills and the empiric enquire results in the interest group-choir, proves the major conditions of this process completion: The need for musical reference in teenagers themselves; Having a good knowledge in the specific of individual vocal activities and putting it into practice; Understanding the character of teenage personality; Insuring good communication All kind of musical ability and experience of musical activities as backgrounds for further development of musical skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePusaudžu muzikālo prasmju pilnveide interešu pulciņāen_US
dc.title.alternativeDevelopment of adolescents' musical skills in interests groupsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige