Interešu izglītības pieejamība vispārizglītojošās iestādēs
Автор
Remicina, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koķe, Tatjana
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Interešu izglītībai mūsdienu apstākļos ir īpaši svarīga loma. Šī izglītības sistēmas daļa palīdz risināt skolēnu problēmas, pievērst viņu uzmanību pozitīvajām domām, rast interesantu, saistošu veidu, kā skolēniem piedāvāt saturīgas brīvā laika pavadīšanas iespējas, kā arī attīstīt viņu talantus. Pie tam interešu izglītība vispārizglītojošās iestādēs ieņem nozīmīgu vietu Latvijas izglītības sistēmā, jo tā atbilstoši katra skolēna vecumam un vajadzībām nodrošina iespējas sevi attīstīt un pilnveidot. Līdz ar to ļoti svarīgi noteikt, vai tā ir pieejama katram skolēnam un atbilst viņa interesēm un vēlmēm, jo ne vienmēr tas, kas tiek piedāvāts skolēniem, tiek izmantots.
Šī darba mērķis ir izanalizēt interešu izglītības pulciņu pieejamību un atbilstību bērnu, pusaudžu un jauniešu interesēm un vēlmēm vispārizglītojošās iestādēs.
Detalizētākai analīzei ir nepieciešams saprast, kādas ir mūsdienu skolēnu intereses, kā tās veidojas un no kā ir atkarīgas. Tāpēc darba sākumā tiek raksturota interešu būtība, to veidošanās un attīstības process, pievēršot uzmanību skolēnu vecumposmu īpatnībām. Nākamais darba etaps ir saistīts ar interešu izglītības sistēmas raksturojumu Latvijā, jo par pētījuma bāzi tika izvelētas divas vispārizglītojošas iestādes, kuros interešu izglītība ir ļoti svarīgs veiksmīgas darbības elements. Bez šaubām katrā izglītības iestādē ir izveidotas savas tradīcijas un izstrādātas noteiktas darbības metodes, tāpēc nākoša maģistra darba daļa raksturo interešu izglītības iespējas divās attiecīgās skolās. Darba beigu daļai ir tīri pētnieciskais raksturs, jo tajā tiek apkopoti un analizēti aptaujas rezultāti, kā arī pārbaudīta hipotēze un izteikti secinājumi.
Šīs darbs, pamatojoties uz veikto analīzi, sniedz labu priekšstatu par Latvijas vispārizglītojošo iestāžu interešu izglītības sistēmu, tās atbilstību skolēnu interesēm un tās funkcionēšanas problēmu risināšanas iespējām. Nowadays leisure education has become very important. These branches of the whole educational system promotes dealing with different kind of students’ problems and difficulties and attach their attention and interest to more positive thoughts and purposes. It also helps finding the suitable and useful way of spending ones’ spare time and develop ones’ talent. According to all mentioned above it is necessary to point out whether creative activities offered by the educational system of Latvia are suitable for students and correspond to their interests.
The objective of this work is to explore and analyze the approachability and eligibility of the different hobby groups to the interests and desires of children, teens and youth in Latvian educational system.
For detailed analyses it was necessary to explore what influences students and their interests nowadays. Thou the first part of the work deal with the description of interests in general and the process of forming and developing interests pointing out the main characteristic lineaments for particular age group. Leisure educational system of Latvia is described in succeeding parts of the work. The research part was carried out in two comprehensive schools of Latvia chosen by the Author herself.
This work based on the accomplished tasks and analyses gives the distinct idea of the youth affairs and leisure education in Latvian comprehensive schools and its eligibility to students’ interests.