Saskarsmes iemaņu attīstīšana sociālo zinību stundās 2.-4.klasē.
Author
Krišjāne, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Evija Krišjāne diplomdarbā saskarsmes iemaņu attīstīšana sociālo zinību stundās 2.-4.klasēs izvirzīja mērķi - analizēt literatūru par saskarsmi un tās nozīmi socializācijas procesā un izveidot programmu saskarsmes iemaņu attīstīšanai sociālo zinību stundās 2.-4. klasēs.
Tā realizēšanai tika analizēta literatūra par saskarsmes jēdzienu, funkcijām, būtību, saskarsmes barjerām, saskarsmes iemaņām un to apguves nepieciešamību socializācijas procesā. Literatūru par pedagoģiskajām metodēm, kuras var izmantot saskarsmes iemaņu attīstīšanai.
Tika izstrādāta programma, kurā iekļauti stundu plāni un izveidota vingrinājumu sistēma saskarsmes iemaņu attīstīšanai.
Programmas aprobācijas analīzē autore secina, ka vingrinājumi palīdz bērniem labāk iepazīt sevi un sadarboties ar citiem. Tāpēc uzskatu, ka skolā ir jāmāca bērniem novērtēt un izjust, ko nozīmē mācēt labi saprasties ar citiem, veidot pozitīvas attiecības. Saskarsmes iemaņas jāsāk attīstīt jaunākajā skolas vecumā. Skolā šī iemaņas jāattīsta ne tikai sociālo stundu laikā, bet dažādus vingrinājumus var iekļaut katrā mācību stundā. Evija Krišjāne in her Diploma Paper “Development of Communication Skills in Lessons of Social Sciences in form 2-4” has set an objective to analyse the literature on communication and its meaning in the process of socialisation, as well as to create the programme for development of communication skills in lessons of social sciences in form 2-4.
To attain the set objective the author has analysed the literature on the notion of communication, its functions, essence, communication barriers, communication skills and the necessity to master them in socialisation process, as well as the literature on pedagogic methods which may be applied to develop communication skills.
There has been elaborated a programme, which contains plans of lessons, and created a system of exercises for development communication skills.
In the approbation analysis of the programme the author has concluded that the exercises help children to get better knowledge of themselves and cooperate with other persons. Therefore she has the opinion that at school children should be taught to evaluate and feel what it means – to get on well with other persons, form positive relations. Development of communication skills should be started already in the junior school age. At school these skills should be developed not only during social lessons, but different exercises may be included in each lesson.