Pareizrakstības mācība latviešu valodas stundās 1. - 4.klasē.
Autor
Kupča, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba mērķis ir pētīt un analizēt metodiskās iespējas pareizrakstības prasmes attīstīšanai latviešu valodas stundās 1. – 4. klasē.
Darbā ir aprakstīts un analizēts jaunākā skolas vecuma bērnu pareizrakstības prasmes veidošanās pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi, analizēts latviešu valodas mācības saturs pareizrakstības prasmes veidošanai, ir studēta un analizēta literatūra par jaunākās skolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām. Tiek konstatēts un analizēts pareizrakstības prasmes līmenis praksē un veikts eksperiments, ar kuru tiek pierādīts, ka sagatavojot skolēnus darbam, dodot papildus izstrādātas vingrinājumu kopas, samazinās kļūdu skaits skolēnu rakstu darbos.
Eksperiments pierāda atkārtošanas un vingrināšanās nozīmi skolēnu pareizrakstības prasmes pilnveidē.
Tātad, atkārtošanu var uzskatīt par pareizrakstības prasmes pilnveidošanas pamatu, jo atkārtojot un vingrinoties skolēni pielieto savas zināšanas un prasmes dažādos rakstu darbos, ko diplomdarba autore pārbaudīja praksē, izmantojot iegūtās zināšanas studējot un analizējot teorētisko literatūra par pareizrakstības mācīšanu skolā. Goal of diploma paper is to investigate and analyse methodical possibilities for developing spelling skills at Latvian lessons in forms 1 – 4.
There are discribed and analysed pedagogical psyhological conditions to develop spelling skills for young pupils. Content of Latvian subject is analysed for developing spelling skills, literature about peculiarities of development of young pupils is studied and analysed. Level of spelling skills is ascertained and analysed in practical work. It is proved that number of mistakes diminishes in written works if we give extra exercises to pupils and they are prepeared for lesson.
The experiment proves that it is very important to revise and practise to improve pupils’ spelling skills.
Therefore we cau say that revising is the principle to improve spelling skills. Revising and practising pupils use their knowledge and skills in different written works. It is proved practical by anthor of this diploma paper using her knowledge what is obtained studing and analysing theoretical literature about teaching spelling at school