Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māraen_US
dc.contributor.authorKupča, Ivetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:03Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:03Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2895en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10219
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis: Izpētīt kompozīcijas pamatu apguves iespējas mājturības (rokdarbos) 1– 4.klasēs tekstildarbos. Diplomdarbā dots teorētisks pamatojums kompozīcijas pamatu apguvei darbam ar tekstilmateriāliem un 1. – 4. klašu mājturības (rokdarbu) stundu tematiskais plāns. Tematiskais plāns izstrādāts, ievērojot skolēna vecumposma īpatnības, mājturības (rokdarbu) pamatizglītības standarta prasības. Mācību satura izveidē ņemtas vērā rokdarbu un vizuālās mākslas kopīgās iezīmes kompozīcijas pamatu veidošanā. Izpētītas šo mācību priekšmetu integrēšanas iespēju izmantošanu kompozīcijas elementu apgūšanā darbam ar tekstilmateriāliem. Rokdarbu stundās darbam ar tekstilmateriāliem ir iekļauti jaunākā skolas vecuma bērniem atbilstoši uzdevumi. Bērni apgūst kompozīciju kā dažādu vizuālu izteiksmes līdzekļu – līniju, krāsu, siluetu, formu, faktūru, ritma, kontrasta sakārtojumu, veic telpiskus darbus un darbus plaknē, apgūst latviešu tautas kultūras elementus – ornamentus, telpu dekorējumus, kā arī sadzīves kultūru. Tematiskā plānojuma aprobācija ir veikta M.Brimmerbergas Pļaviņu vidusskolas 1. – 4. klasēs. Pētījuma gaitā tika secināts, ka visiem uzdevumiem ir jāparedz mācību satura kopīgas iezīmes, kas likumsakarīgi, apzinot kādu no vizuālajiem izteiksmes līdzekļiem, dod iespēju vingrināties kompozīcijas elementu un principu lietošanā.en_US
dc.description.abstractDas Ziel der Diplomarbeit: die Aneignungsmoeglichkeiten der Komposition in Handarbeiten in Textilarbeit in 1.-4. Klassen zu forschen. In der Diplomarbeit wird die theoretische BegrŅndung fŅr die Aneignung der Grundlagen der Komposition in Arbeit mit Textilmaterialien, als auch der thematische Plan fŅr die Handarbeiten in 1.-4. Klassen gegeben. Der thematische Plan ist auf Grund der Eigenheiten des Alters der SchŅler und der Forderung des Standarts in Handarbeiten ausgearbeitet. In Gestaltung des Lehrinhaltes mit Textilmaterialien, sind fŅr die jŅngeren Kinder entsprechende Aufgaben eingeschlossen. Die SchŅler aneignen sich die Komposition wie Anordnung verschiedener Anschauungsmittel- der Linien, der Farben, der Silhouetten, der Formen, des Rhythmus, des Kontrastes. Sie machen räumliche Arbeiten und die Arbeiten in Ebene, lernen Elemente der lettischen Kultur- Ornamente, Dekore der Räume als auch Kultur des Lebens. Die Bestätigung der theorethischen Planung wurde in M. Brimmerbergas Mittelschule Plavinas, in 1.-4. Klassen gemacht. Während der Forschung wurde festgestellt, dass alle Aufgaben gemeinsame Merkmale des Lehrinhaltes voraussehen muessen.Sie geben die MĻglichkeit die Elemente der Komposition und Prinzipien der Verwendung zu Ņben.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKompozīcijas pamatu apguve tekstildarbos pamatizglītības 1.-4.klasēs mājturībā (tekstildarbos).en_US
dc.title.alternativeAcquisition of the composition in textile works in handicraft lessons in Grades 1 – 4.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record