Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorStikāne, Ilzeen_US
dc.contributor.authorLāce, Laimdotaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:03Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:03Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2900en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10220
dc.description.abstractDarbā veikta lasīšanas veicināšanas metožu izpēte. Mērķis - noteikt šo metožu izmantošanas iespējas mācību procesā un noskaidrot skolēnu lasīšanas aktivitātes metožu mērķtiecīgas izmantošanas rezultātā pamatizglītības posmā no otrās līdz ceturtajai klasei. Tēmas aktualitāti pamato situācija, kāda izveidojusies, ja bērniem dažādu iemeslu dēļ zūd interese par grāmatu lasīšanu. Diplomdarba teorētiskajā daļā vispirms akcentēta lasīšanas nozīme bērna pasaules izziņas procesā, psihiskā līdzsvara nodrošināšanā, radošā potenciāla atraisīšanā, estētisko jūtu, attieksmju un vērtību veidošanā un vispusīgā personības attīstībā. Tajā arī apkopoti faktori, kas nosaka lasīšanas veicināšanas nepieciešamību. Teorētiskajā daļā iespējams iepazīties arī ar būtiskākajām sākumskolas skolēnu psihiskās attīstības un literāro darbu uztveres īpatnībām. Diplomdarbā aprakstīta otro, trešo un ceturto klašu skolēnu lasīšanas interešu un lasīšanas aktivitāšu izpētes gaita un rezultāti Fr. Brīvzemnieka pamatskolā, apzinātas un apkopotas lasīšanas veicināšanas metodes, to izmantošanas iespējas mācību procesā. Metožu izmantošanas iespēju izpētei izstrādātā pedagoģiskās izmēģinājumdarbības programma, pedagoģiskās izmēģinājumdarbības gaita, kā pētījuma metodes izmantojot pedagoģisko novērošanu, anketēšanu un pārrunas, un uz iegūto datu bāzes gūtie rezultāti apkopoti diplomdarba trešajā nodaļā. Nobeigumā secinājumu veidā sniegts pārskats par diplomdarba izstrādes gaitā gūtajām atziņām un minētas idejas turpmākajam lasīšanas veicināšanas darbam skolā pamatizglītības posmā.en_US
dc.description.abstractIt is studied the methods of supporting reading. The aim of it is to determine how to use the methods in the teaching process and to clarify reading activities of children (from 2nd to 4th forms) while using the methods. The problem is topical and describes the situation when children have lost interest in reading due to different reasons. Importance of reading is in children’s knowledge of the world’s cognition, organizing their psycical balance, opening their creative potencial, forming their estetic emotions and developing all – around person is described in the work’s theoretical part. There are also summarized factors which are the most important to encourage reading. It’s possible to read about the basic problems of children’s mental development at elementary school level and their specifice perception of literature. In diploma work there are described children from the 2nd, 3 rd, 4th forms, their reading interests, and the course of their development and results at Fr.Brivzemnieks Primary School. There are summarized the methods of encouraging reading interests and also how they are used in children’s teaching process. A programm of educational probation how to use these methods is developed. As methods of the research were used pedagogical observation, survey, discussion. The results of it are summarized in the third chapter of the diploma work. In the conclusion it’s possible to read about cognitions got during writing and how to use them in real teaching process at elementary school level.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDažādu metožu izmantošana lasīšanas veicināšanai sākumskolā.en_US
dc.title.alternativeUse of different methods for promoting reading in primary school.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige