Ritma izjūtas pilnveidošana mūzikas nodarbībās 3.klasē.
Автор
Ūdre, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbs sastāv no 49 lpp., iekļauta 1 tabula, 5 diagrammas, pievienoti 4 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Teorētiski izanalizēt ritma izjūtas pilnveidošanas pieejas un, pamatojoties uz izmēģinājuma darbībā iegūtajiem rezultātiem, noteikt metodes un paņēmienus ritma izjūtas pilnveidošanai jaunākajā pamatizglītības posmā.
Pētījuma uzdevumi:
1. Teorētiski izanalizēt ritma izjūtas pilnveidošanas teorētiskās pieejas.
2. Izanalizēt jaunākā skolas vecuma skolēnu vecumposma īpatnības.
3. Izmēģinājuma darbībā pārbaudīt ritma izjūtas pilnveidošanai izstrādāto metožu un paņēmienu efektivitāti un izanalizēt iegūtos rezultātus.
Diplomdarbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un praktiski pētnieciskās daļas.
Darba teorētiskajā daļā ir pētītas dažādas teorētiskās nostādnes, apkopoti latviešu mūzikas pedagogu un komponistu metodiskos ieteikumus, analizēti metodes un darba paņēmienus skolēnu ritma izjūtas attīstīšanā sākumskolas klasēs, pētītas un analizētas jaunākā skolas vecuma bērnu vecumposma īpatnības, kā arī mūzikas uztveres īpatnības šajā vecumposmā.
Darba praktiskajā daļā- ritma izjūtas izpēte un pilnveidošana, kas realizēta mūzikas nodarbībās pēc izstrādātas izmēģinājuma darbības programmas. The paper consists of 49 pages, 1 chart and 5 graphs. There enclosed 4 appendixes.
The objective of paper is theoretically analyse improving approaches of sense of rhythm and repose on acquired results in experimental work recommend methods and approaches for sense of rhythm improving of young learners.
For compleating this objective there were used several tasks:
1.Theoretically analyse theoretical approaches of improving of sense of rhythm.
2.To analyse the peculiarities of pupils in primary school
3.To check up the developed methods and efficiency of approaches in experimental work and analyse acquired results for improving a sense of rhythm.
Qualification paper consists of two parts – theoretical and practical researching part.
In theoretical part are researched different theoretical approaches, summarized Latvian music pedagogues and composers methodical recommendations, analysed methods and approaches for developing rhythm of pupils in primary school, researched and characterised young learners peculiarities as well as persetive peculariaties of music for young learners.
In practical part – research of sense of rhythm and development, which is realized in Music lessons after worked out experimental programme.