Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līgaen_US
dc.contributor.authorBakanova, Oļesjaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:06Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:06Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2979en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10243
dc.description.abstractBakalaura darba pētījuma mērķis ir konstatēt Marijas Montesori didaktisko materiālu pozitīvu ietekmi uz pirmsskolas vecuma bērnu sīkās motorikas attīstību. Disciplīna brīvībā ir varenais princips, kuru nav viegli saprast tradicionālu skolas metožu piekritējam. Šī ir centrālā problēma, kas ir apskatīta darbā - aktīvās disciplīnas jēgu nav viegli apjaust un apgūt, taču tā ietver sevī augstu audzināšanas principu. Parasti mēs skaitām indivīdu par disciplinētu tikai tad, kad viņš ir kļuvis kluss un nekustīgs. Taču tā ir iznīcināta personība, nevis disciplinēta. Darbā izklāsta metode un skolas pārveidošanas idejas neaprobežojās tik vien ar jaunas materiālās vides izveidi un bērna spējām atbilstošu nodarbību organizēšanu. Analoģiski tiek organizēta arī apmācība, t.i., garīgā bērna attīstībā. Bērns ne tikai pastāvīgi kustās, bet arī pastāvīgi apmācās. Visvērtīgākais atklājums ir bērna vajadzība pēc praktiskās un psiholoģiskās darbības, ne mazāk par viņa vajadzības pēc kustības. Līdz ar to izriet darbā analizētās problēmas novitāte - bērns pats izvēlas savas aktivitātes materiālu un dara ar to visu, ko „pavēl viņa radošais gars”. Pētniecības metodes: literatūras analīze, novērojums un anketēšana. Galvenie secinājumi – katrs bērns pats izdarīs savu izvēli un veiks ar mācību materiālu tieši tos vingrinājumus, kurus prasa viņa garīgā attīstība; instinkta vadītā darbība attīstās ar lielu ātrumu un maksimālu entuziasmu, pateicoties kam bērni bez jebkāda noguruma veic tādus darbus, kādus nevienai skolotājai pat sapnī nerādījās viņiem uzdod; bērns arī pieaugušo kultūras apgūšanas vidē gūst lielus panākumus. Tā kā nevar būt garīgas attīstības bez nodarbības, ne nodarbības bez apkārtējā palīgmateriāla, ar kura palīdzību var nodarboties, tāpēc ir nepieciešams bērna apkārtējo vidi apstatīt ar attīstības līdzekļiem (iepriekš noteiktiem un pārbaudītiem ar noteiktiem zinātniskiem eksperimentiem) – un ļaut bērnam pašam attīstīties ar to palīdzību. Darba apjoms: 62 lpp., 4 tabulas, 8 attēli un 4 pielikumi.en_US
dc.description.abstractThe object of the present baccalaureate research work is to prove the positive effect the didactic materials of Maria Montessory have on the fine mobility development of pre – school children. Discipline in freedom is a powerful principle not easily accepted by supporters of the traditional school methods. This is the central problem analysed in the present work – the essence of active discipline is not easy to accept; however it is an embodiment of a high pedagogical principle. We tend to think that only a silent and motionless person is disciplined. However, this is a humiliated rather than disciplined personality. The present work offers specific methodology and some ideas of school reformation which include not only working out new materials and timetables in accordance with young children’s abilities, but also organisation of studies, i. e. the spiritual development of the children. Not only are the children moving permanently, but they are also learning permanently. The most valuable discovery is the children’s craving for practical and psychological activities as well as their craving for physical movement. Here lies the novelty of the problem analysed in the present work – the child chooses the material for this activity himself and applies it ‘guided by his creative spirit’. The research methods included analyses of literature, observation and surveys. The main deductions are the following: every child is able to make his own choice and use the aids and materials or the exercises determined by his spiritual development; instinct – directed activity develops at greater speed and with greater enthusiasm, which enables the child to achieve the goals no teacher would dram of setting him and not to get bored or tired. Moreover, the child is able to make a great progress in the environment of grown – up culture. Since there is no spiritual development without studies as well as there are no studies without study aids, it is important to provide the child’s environment with development aids (preliminary carefully chosen and checked in scientific experiments) and let the child develop freely with the help of the mentioned aids. Volume of the work: 62 pages, 4 tables, 8 pictures and 4 appendices.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sīkās motorikas attīstības sekmēšana rotaļnodarbībās, izmantojot M.Montesori pedagoģiskos principus un didaktiskos materiālusen_US
dc.title.alternativePromotion of the development of junior preschool childen’s fine motorics at game activities using M.Montessori pedagogical principles and didactic materialsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige