Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorSebre, Sandra Beatriceen_US
dc.contributor.authorKalneniece, Elīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:06Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:06Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other29923en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10246
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis bija noskaidrot un izpētīt pārciestas fiziskās, emocionālās un seksuālās vardarbības saistību ar morālo spriešanas attīstību jauniešiem. Pētījumā piedalījās 90 10., 11. klases jaunieši, vecumā no 16-18 gadiem.Dati tika ievākti Rīgas rajona skolās. Pētījumā tika izmantotas divas aptaujas-Bērnības traumas aptauja(Childhood Trauma Questionnaire/CTQ/,Fink&Bernstein,1995),lai noteiktu pārciestās vardarbības rādītājus un Morālo spriedumu tests(Moral Judgement Test,(Georg Lind, 1978)),kurš mēra morālās spriešanas spējas atbilstoši Kolberga izvirzītajām sešām morālās spriešanas stadijām. Pētījuma rezultāti parāda, ka pastāv statistiski nozīmīgas negatīvas sakarības starp pārciesto fizisko vardarbību un morālās spriešanas 5. un 6. stadiju. Statistiski nozīmīga negatīva sakarība pastāv arī starp pārciesto seksuālo vardarbību un morālās spriešanas 6.stadiju. Parādās arī piedzīvotās pozitīvās attieksmes korelācija ar morālās spriešanas 3. un 6.stadiju.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the relationship between moral reasoning and experienced abuse. The study included 90 (10 and 11) young people, aged 16-18 years. Data were collected in four schools of Riga. In this study were used 2 surveys–Childhood Trauma Questionnaire/CTQ/(Fink&Bernstein, 1995) to determine experience of abuse and the Moral Judgement Test /MJT/ (Georg Lind, 1978),which measures an individual`s ability to judge controversial arguments in a discussion about moral dilemmas in accordance with Kohlbergs`s 6 stages of moral reasoning. The research results show that there is statistically significant negative correlation between experience of physical abuse and moral reasoning at stage 5 and 6. Results show that there is also statistically significant negative correlation between experience of sexual abuse and moral reasoning at stage 6. There is also a positive correlation between experience of emotional support and moral reasoning at stage 3 and 6.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleJauniešu morālā spriešana saistībā ar pārdzīvotu vardarbībuen_US
dc.title.alternativeAdolescents` moral reasoning in association with experience of abuseen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию