Datorprogrammu izmantošana skaitļošanas prasmju attīstīšanai 2.klasē.
Автор
Medejse, Aelita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Malzubre, Gunta
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbs saistīts ar pašlaik izglītībā aktuālu tēmu - informācijas tehnoloģiju pielietošanu dažādu mācību priekšmentu apguvē, konkrēti matemātikas apguvē. Tuvākajā nākotnē lielāko daļu cilvēku darba veiks datori, tādēļ ir svarīgi prast izmantot datorus dažādās dzīves jomās.
Darba nosaukums: ”Datorprogrammu izmantošana skaitļošanas prasmju attīstīšanai 2. klasē ”.
Darba saturs: 60 lpp., 1 tabulas, 6 shēmas, 15 diagrammas, 20 pielikumi: pārbaudes darbi matemātikā, anketas, datorprogramma „Attīstošā informātika 2. klasē - Gribu visu zināt!”, Interneta adreses ar interaktīvām matemātiskām spēlēm, matemātiskie testi (kompaktdiskā).
Pētījuma mērķis: noskaidrot, kā matemātikas mācību procesā izmantojamas datorprogrammas skaitļošanas prasmju attīstīšanai.
Pētījuma objekts: matemātikas mācību process 2. klasē.
Pētījuma priekšmets: informācijas tehnoloģiju pielietojums matemātikas stundās.
Pētījuma hipotēze: Ja matemātikas mācību procesā tiks izmantotas dažādas datorprogrammas, skolēnu skaitļošanas prasmes uzlabosies.
Teorētiskajā daļā aplūkota situācija izglītībā informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jomā, analizētas datora funkcijas darba procesā no skolotāju un skolēnu viedokļa, pamatota IKT izmantošana skaitļošanas prasmju attīstībā.
Praktiskajā daļā apkopoti un izveidoti materiāli par dažādu datorprogrammu izmantošanu matemātikas stundās skaitļošanas prasmju attīstībai. Pētījums pierādīja, ka neapstiprinās izvirzītā hipotēze. Tomēr skolēniem ir mainījusies attieksme pret skaitļošanas prasmju apgūšanu, tā ir kļuvusi pozitīvāka The research is connected with a very actual theme in education - using information technologies in the process of learning and teaching different school subjects, in this case the author has chosen Math. In the very soon future a great part of works will be done by computers, therefore it is very important to know how to use computers in different everyday spheres.
Title: “Using software for development calculating skills at Form 2”.
Content:60 pages, 2 tables, 6 schemas, 15 diagrams, 20 appendices – testprogrammes, questionnaire, software “Want to known Every think!”, Internet resources, mathematical tests.
The aim of research: To ascertain as softwares use at Math learning process for development calculating skills.
The object of research: The Math learning process at Form 2.
The subject of research: Using ICT at Math lessons.
Hypothesis: If the various softwares are used at learning process, students will improve calculating skills.
Theoretical part of the research deals with situation in Latvia education in the sphere of information and communication technologies, analyses funcions of computers in the process of work from viewpoints of students and teachers, motivates the necessity of using ICT in the mathematical educational process for development calculating skills.
Practical part of the research deals with author's work to summarize and form material about using various softwares at Maths lessons for development calculating skills.
The research proved that prognosticate hypothesis didn’t approved, but students’ attitude to change for the better. It becomes positive.