Latviešu valodas mācību saturs skolēnu valodas attīstībai bilingvāli heterogēnā klasē.
Автор
Mūrniece, Elita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba mērķis bija pētīt un analizēt mācību satura izvēles īpatnības lingvāli heterogēnu skolēnu valodas attīstībai.
Tās būtība bija pētījuma gaitā noskaidrot, ka daudzi jaunākās klases skolnieki nāk no mazākumtautību vai arī jauktajām ģimenēm un kādas problēmas viņiem sagādā mācīšanās latviešu skolā.
Darbā tiek uzsvērts, ka vecāki un viņu bērni no šādām ģimenēm sastopas ar grūtībām, kuras saistītas ar vājām latviešu valodas zināšanām. Šiem bērniem slikta valodas pārzināšana apgrūtina mācīšanos ne tikai latviešu valodas stundās, bet mācībās vispār.
Lingvāli heterogēni skolēni latviešu skolās ir realitāte un aktuāla problēma. Tā ir jāturpina pētīt un jāmeklē iespējas, kā risināt šo problēmu globālā valstiskā mērogā. The aim of diploma paper was to investgate and to analize the content of study of lingvistically heterogenious students for language development.
The substance of this paper was to make out at the period of research, that many of the primary pupils come from minority or from mixed families and what problems make them with learning at Latvian schools.
The point of this paper, that parents and their children meet with difficulties, which are connected with the low knowledge of Latvian. These pupils have bad basic knowledge not only at the Latvian language lessons but also at other lessons.
Linguistically heterogenious students at Latvian schools are reality and a big problem. This problem has to be solved and examined globally in Latvia.