Jaunāko klašu bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem sociālo prasmju mijsakarības speciālajā un vispārējās izglītības iestādēs
Автор
Peršēvica, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir sociālo prasmju izpēte bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem speciālajā un vispārējās izglītības iestādēs jaunākajās klasēs. Šī darba mērķis ir teorētiski pamatot un empīriski pierādīt jaunāko klašu bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem sociālo prasmju mijsakarības vispārējās un speciālās izglītības iestādēs.
Bakalaura darbs dod iespēju labāk izprast sociālo prasmju apguves īpatnības, kā arī ļauj apzināt labvēlīgāku sociālo prasmju apguves vidi bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
Bakalaura izstrādē tika izmantotas šādas metodes:
literatūras analīze;
novērojums;
anketēšana;
datu apstrāde un analīze.
Pētījuma problēma – vēl neizpētīts jautājums ir, vai pastāv būtiskas atšķirības sociālo prasmju apguve bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem speciālajā skolā un vispārējās izglītības iestādēs.
Galvenie secinājumi:
būtiskas atšķirības sociālo prasmju apguvē bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, speciālajā un vispārizglītojošajā skolā, jaunākajās klasēs pastāv tikai prasmē apzināties savas jūtas un prasmē pieņemt lēmumu.
sociālo prasmju apguve ir apzināts un neatlaidīgs process, kas prasa rūpīgu sagatavošanos un mērķtiecīgu apguvi.
sociālo prasmju apguvē vajadzētu lielāku uzmanību veltīt bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem savstarpējai sadarbībai, grupu darbiem un ne tikai bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem savās starpā, bet arī sadarboties ar bērniem bez garīgās attīstības traucējumiem.
Bakalaura darbā ir divas daļas – teorētiskās literatūras analīze un praktiskais pētījums. Šī darba apjoms ir 57 lpp. un 17 pielikumi. The theme for bachelor thesis is the research of social skills of children with mental development incapability’s in special and normal primary schools in the. The objective of this work is to gain wider information about the development of social skills, as well as to compare the mastering of social skills in special and normal school. The paper gives the possibility to gain deeper knowledge about the specificalities of the of social skills learning, as well as gives the chance to acknowledge the best place for the children with mental development incapability’s social skill development.
Following research methods were used in the research:
•Literature analysis
•Observation
•Structurized interviews
•Data analysis
Research problem – which type of school (specialized or normal) better assists in the development of social skills of children with mental development incapability’s.
Main findings:
•The development of social skills is conscious process that demands careful preparation and purposeful mastering.
•More attention should be devoted to communication among the children with mental development incapability’s as well as their communication and group works with normally developed children.
•There exist strong differences only in self feeling recognition and inability to make decisions for the children with mental development incapability’s in normal primary schools compared to special schools.
The paper consists of two parts – theoretical literature review and analyses and research.The amount of the work is 57 pages and 17 for attachments.