Show simple item record

dc.contributor.advisorGavriļina, Margaritaen_US
dc.contributor.authorPlatona, Regīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:07Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:07Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other3007en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10256
dc.description.abstractPētījuma mērķis – izpētīt 4. klases skolēnu ortogrāfiskās rakstpratības pilnveidošanas iespējas, ņemot vērā viņu ortogrāfiskās kompetences reālo līmeni un mērķtiecīgi izvēlētus ortogrāfiskas uzdevumus. Diplomdarba mērķa īstenošanai izvirzīti šādi uzdevumi: •izanalizēt šim jautājumam nepieciešamo zinātniski – metodisko literatūru, apkopot uzkrāto pieredzi mūsdienu lingvodidaktikā par diplomdarbā izpētīto problēmu; •atklāt metodikas pamatprincipus sākumskolas skolēnu ortogrāfisko prasmju attīstīšanai; •konstatēt sasniegumus un grūtības (tipiskās kļūdas) 4. klases skolēnu rakstu valodā, noteikt tipisko kļūdu cēloņus; •formulēt ortogrāfiskās problēmas, kuras nepieciešams atrisināt 4. klases skolēnu rakstu valodā, noteikt to risināšanas veidu (ortogrāfisko uzdevumu izvēlē, didaktiskais materiāls); •aprobēt praksē dažus ortogrāfisko uzdevumu veidus konstatēto rakstīšanas valodas problēmu atrisināšanai 4. klases skolēniem; •izdarīt secinājumus (noteikt praksē veiktā darba efektivitāti skolēnu ortogrāfiskās rakstpratības līmeņa pilnveidošanai). Diplomdarbs sastāv no ievada, trīs daļām, nobeiguma, literatūras saraksta, pielikumiem. Pirmā daļa ir par ortogrāfiskās kompetences saturu, jaunāko klašu skolēnu ortogrāfisko prasmju attīstības aktualitāti. Otrajā daļā diplomdarba autore analizē lingvodidaktu uzkrāto pieredzi skolēnu ortogrāfiskās rakstpratības attīstīšanā. Trešajā daļā autore apraksta izmēģinājumdarbības gaitu un rezultātus.Autores pētnieciskajā darbā konstatētās 4. klases skolēnu tipiskās ortogrāfiskās kļūdas un to cēloņi kļuva par pamatu izmēģinājumdarbībai, kuru autore veica konkrētā klasē ar mērķi attīstīt un pilnveidot skolēnu ortogrāfisko kompetenci. Mērķtiecīgi izraudzītu ortogrāfijas uzdevumu aprobācijas rezultātā (ņemot vērā, no vienas puses, autores konstatētās reālās problēmas un, no otras puses, lingvodidaktikas pieredzi) autore nonākusi pie šādiem secinājumiem un rezultātiem: •4. klases skolēni pilnveidojuši savas prasmes viņiem „grūto” ortogrammu jomā. Ja diagnostikas etapā kļūdas ortogrammā «Безударные гласные в корне слова» pieļāva 65% skolēnu, tad pēc uzdevumu aprobācijas - tikai 25%. Analoģiski rezultāti iegūti darbā ar citām grūtām ortogrammām; •dotās klases skolēni pilnveidojuši prasmi pamanīt ortogrammas vārdos un veidot spriedumus, risinot ortogrāfijas uzdevumus vārdos, par ko liecina diplomdarba autores skolēniem uzdoto kontroluzdevumu rezultāti.en_US
dc.description.abstractThe aim of investigation lies on the fact that to research the possibility of achievement the orthographic literacy of pupils 4 form, to include the attention of real level pupils with their orthographic competence and to approach the special orthographic competence. The given problem has a principal meaning to realize this situation and has next tasks of investigation: •to analyze scientific and methodical literature about this question; to generalize the experiment in the modern lingvo-didactic about this given problem; •to expose the bases and principles of development’s methods among the pupils the primary school of orthographic skills; •to allot the achievements and difficulties (the typical mistakes) in writing speech of pupils 4 form and to definite the reasons of typical mistakes; •to define orthographic problems which should decide in writing speech pupils of 4 form, to show the methods of perfect making (to change orthographic tasks, the didactic materials); •to select some kinds of orthographic tasks in the practical which are given in writing speech of 4 form pupils; •to lead out of conclusions (to define the effect of given work in the practice that to achieve the level of orthographic literacy these pupils). The given work has consisted of the introduction and three parts. The first part has consisted the base of the orthographic competence should develop at the lessons of Russian language. The second part the author has analyzed the didactic experience is received in the development of pupils in their orthographic literacy. The third part the author has described the given experience and the results, the conclusion, the list of literature and appendix. The typical orthographic mistakes and their reasons among the pupils of form 4 are used in the base of the given results, which the author has given to achieve of the orthographic literacy’s pupil. The investigation has given the analyze of orthographic tasks and the author has done the results and experiences: •Pupils of 4 form to achieve their skills in the field of “difficult” orthograms. The mistakes of orthogram “Unstressed vowels in the roof of word”, has give 65% of pupils at the beginning that after special exercises – only 25%. The same we have other difficult orthograms. •Pupils this form have achieved the skills to notice the orthograms in the discussion of orthographic tasks in the worlds (that used the results of given tests are received the author of given work).en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.title4.klase skolēnu pareizrakstības prasmju pilnveidošanas iespējas krievu valodas stundās mazākumtautības skolā.en_US
dc.title.alternativePossibilities of improving spelling skills in Russian language lessons in Grade 4 in minority school.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record