Folkloras izmantošanas iespējas 2.klases skolēnu radošās domāšanas attīstīšanā.
Author
Pošeika, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Folklora ir viens no tiek līdzekļiem, kas bērniem sniedz pieredzi, palīdz to apjēgt un sakārtot viņa apziņu, tādējādi kļūstot par izejmateriālu bērna iztēlei.
Tāpēc darba autore izvēlējās diplomdarba darba tēmu „Folkloras izmantošanas iespējas 2.klases domāšanas attīstīšanā, kur darba mērķis ir apzināt folkloras izmantošanas iespējas radošās domāšanas attīstīšanā 2.klasē.
Autore izvirza darbam šādus uzdevumus:
1)studēt un analizēt teorētisko literatūru psiholoģijā, pedagoģijā un folkloristikā;
2)izstrādāt metodisko sistēmu un paņēmienu kopu radošās domāšanas attīstīšanā, izmantojot folkloru;
3)veikt izmēģinājumdarbību, apkopot un analizēt rezultātus.
Ir izveidoti 9 nodarbību plāni, kur mācību materiāls ņemts tikai no folkloras. Izmantojot dažādas mācību metodes, tika veicināta 2.klases skolēnu radošā domāšana.
Veicot rezultātu analīzi, autore secina, ka:
1)radošās domāšanas pakāpe katram ir individuāla un progresīva,
2)folklora motivē skolēnus radošās domāšanas darbībai un sekmē tās attīstību. Folk-lore is one of the resources, what gives experience for children; helps to realize it and arrange their consciousness. In that way it becomes the starting material for child’s imagination.
Therefore the author of this work has chosen theme: “Possibilities of using folk-lore to develop thinking in the 2nd grade”, where the purpose is to explore and understand possibilities of using folk-lore developing the creative thinking in the 2nd grade.
The author puts such tasks in this work:
1)to study and analyze theoretical literature about psychology, pedagogy and folk-lore studies;
2)to work out methodical system and totality of ways to develop creative thinking using folk-lore;
3)to try practical activities, summarize and analyze the results.
It is formed 9 plans of lessons where the teaching material is taken only from folk-lore. Using different methods of teaching, the creative thinking of 2nd grade pupils was stimulated.
Making the analysis of the results, the author concludes that:
1)the stage of creative thinking is individual and progressive for each person;
2)folk-lore gives reasons for pupils to do creative activities and promotes its development