Trauksme, vientulība un apmierinātība ar attiecībām daudzspēlētāju tiešsaistes lomu spēļu (MMORPG) spēlētājiem.
Author
Dreijere, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stokenberga, Ieva
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv sakarības starp trauksmi, vientulības izjūtu un apmierinātību ar tiešsaistes un bezsaistes attiecībām tiešsaistes daudzspēlētāju lomu spēļu (MMORPG) spēlētājiem. Kā arī noskaidrot vai pastāv atšķirības apmierinātībai ar tiešsaistes un bezsaistes attiecībām. Pētījumā piedalījās 55 spēlētāji, kuri vidēji spēlē 4,06 stundas dienā. Respondenti bija vecumā no 15 līdz 52 gadiem. Pētījumā tika izmantotas 3 aptaujas - Trauksmes stāvokļa-iezīmes pašnovērtējuma anketa, Vientulības skala, Vecāku un vienaudžu piesaistes aptauja.
Tika secināts, ka apmierinātība ar bezsaistes attiecībām bija saistīta gan ar trauksmi, gan vientulības izjūtu, savukārt apmierinātība ar tiešsaistes attiecībām bija saistīta tikai ar vientulības izjūtu, bet ne trauksmi. Statistiski nozīmīgas atšķirības starp apmierinātību ar tiešsaistes un bezsaistes attiecībām nepastāv.
Atslēgas vārdi: trauksme, vientulība, apmierinātība ar attiecībām, draudzība, MMORPG spēlētāji The aim of this study was to determine whether there is a correlation between anxiety, loneliness and online and offline relationship satisfaction for massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) players. And also to find out whether there are differences between online and offline relationship satisfaction. The 55 gamers that participated in this study on average play 4,06 hours per day. Participants were between 15 and 52 years old. In this study 3 questionnaires were used – State-Trait Anxiety Inventory, UCLA Loneliness Scale, Inventory of Parent and Peer Attachment.
The conclusion was that satisfaction with offline relationships was associated with both anxiety and loneliness, while satisfaction with online relationships is linked solely to loneliness, but not anxiety. There are no statistically significant differences between satisfaction with online and offline relationships.
Key words: anxiety, loneliness, relationship satisfaction, friendship, MMORPG gamers