Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ievaen_US
dc.contributor.authorRaks-Lasmane, Ingaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:08Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:08Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other3014en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10259
dc.description.abstractEkoloģija – tā ir problēma, par kuru pēdējos gados tiek aizvien vairāk diskutēts; līdz ar to arī aizvien vairāk tiek domāts par ekoloģisko audzināšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Lielāka uzmanība tiek veltīta tam, lai bērns spētu iemācīties rūpēties par dabu, lai iemācītos ar vislielāko mīlestību izturēties pret visu dabā sastopamo. Darba mērķis ir izpētīt bērna ekoloģiskās attieksmes veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. Lai šo mērķi sasniegtu autore izvirza sekojošos uzdevumus mērķa sasniegšanai: •analizēt literatūru par ekoloģisko audzināšanu; •noskaidrot kā tiek īstenota un realizēta pozitīvas attieksmes veidošanās pret dabu pirmsskolas izglītības iestādē; •izpētīt kā pirmsskolas vecuma bērni tiek iepazīstināti ar dabu rotaļnodarbībās; •novērot kā pirmsskolā tiek apgūtas dažādas dabas norises; •apkopot iegūto informāciju, izdarīt secinājumus, analizēt datus. Un tiek izmantotas sekojošas metodes: •literatūras analīze, •pedagoģiskā novērošana, •pārrunas ar pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem un bērniem; Apkopojot visu iegūto informāciju, autore nonāca pie galvenajiem secinājumiem, ka: 1)Pētījumā iegūtie rezultāti norāda, ka pirmsskolas izglītības iestādē tiek izmantotas daudzas un dažādas nodarbības, ar kuru palīdzību tiek veicināta ekoloģiskā audzināšana un līdz ar to arī ekoloģiskās attieksmes veidošanās, bet šis process nav efektīvs, ja nodarbības netiek pārrunātas ar bērniem. 2)Daba dod iespēju izkopt cilvēkā gan daiļo, gan praktisko. Caur vienkāršo, caur dabas mīlestību, tiek apgūtas vispārcilvēciskās vērtības – atbildība, attieksme un izpratne par labo un ļauno. Tāpēc svarīgi ir jau no agras mazotnes pilnveidot pozitīvas attieksmes nostiprināšanos, un lai to izdarītu, ļoti svarīgu lomu ieņem ekoloģiskā audzināšana pirmsskolas izglītības iestādē. 3)Pētījums par bērnu ekoloģiskās attieksmes veidošanos ir aktuāla tēma. Pētījumu par bērna ekoloģiskās attieksmes pilnveidošanos pirmsskolas izglītības iestādē varētu turpināt, to darīt ne tikai vērojot bērnus un viņu uzvedību, bet visu ģimeni, un izanalizēt ģimenes attieksmi pret ekoloģiju. Bakalaura darba struktūru veido anotācijas latviešu un angļu valodā, ievads, 4 nodaļas, secinājumi, literatūras saraksts un pielikumi. Kopējais darba apjoms 42 lappuses.en_US
dc.description.abstractEcology- is a problem, which is more discussed in last years; wherewith the ecological education is implementing in preschool. Great attention has converted, may child be able to take care about nature, to learn to be environmentally friendly. The aim of bachelor work is to study formation of child ecological attitude in preschool. Authoress bring forward following tasks to reach this purpose: •To analyse literature about ecological education •To clarify the formation of positive attitude to nature is bringing bear in preschool •To study how children are introducing with nature during game. •To observe how various processes in nature are acquiring in preschool •To summarize information, to conclude, to analyse data The following methods are using •Analyse of literature •Pedagogical observation •Discussions with preschool pedagogues and children Authoress reached main conclusions, to aggregate all information that: 1) The results of scientific work specifies, that many various lessons are using to promote ecological education and formation of ecological attitude, but this process are not effective, if during the play children have not possibility to discuss. 2)Nature gives a chance to perfect beautiful and practical in human. Values – responsibility, attitude and understanding about the good and the worse have been getting through common, through love of nature. It is very important to complete the positive attitude formation starting from the childhood, for that reason the ecological education is significant in the preschool. 3)The investigation about formation of child ecological attitude is significant theme. Work about development of child ecological attitude in preschool can be to continue, not only to observe children and them behaviour, but also to analyse the attitude to ecology of all family. The structure of bachelor work is build from annotation in Latvian and English, introduction, 4 chapters, conclusions, bibliography and additions. Total amount of work is 42 pages.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleBērna ekoloģiskās attieksmes veidošanās pirmsskolāen_US
dc.title.alternativeDevelopment of children’s ecological attitude at preschoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record