Mācīšanās motivācijas īpatnības un to attīstīšanas iespējas dzimtās valodas stundās 3.klasē.
Autor
Semjonova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba temats ir: mācīšanās motivācijas īpatnības un to attīstīšanas iespējas dzimtās valodas stundās 3. klasē.
Pētījuma mērķis bija izzināt mācīšanās motivācijas īpatnības un to attīstīšanas iespējas dzimtās valodas stundās 3. klasē.
Pētījumā gaitā tika studēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par mācīšanās motivācijas attīstīšanas iespējām dzimtās valodas stundās, meklēta kopsakarība starp skolēnu motivāciju un skolotāja pielietojamām metodēm.
Tika noskaidrots, ka visefektīvāk veicināt skolēnu patstāvību, aktivitāti, radošumu dzimtās valodas stundās ir iespējasm ar produktīvo un interaktīvo metožu palīdzību, un līdz ar to sekmēt mācīšanās motivācijas attīstību.
Diplomdarbs sastāv no ievaddaļas, trijām nodaļām, secinājumiem, nobeiguma, anotācijām latviešu un angļu valodā, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem.
Ievaddaļā ir dots pārskats par darba saturu.
Pirmajā nodaļā ir analizētas un vērtētas mācīšanās motivācijas problēmas pedagoģiski psiholoģiskās atziņas.
Otrajā nodaļā ir izklāstīta dzimtās valodas apguves metodika, kā arī reproduktīvo, produktīvo un interaktīvo metožu struktūras.
Trešajā nodaļā ir aprakstīta pedagoģiskās prakses izpētes rezultāti, kā arī ir dots izmntotām izpētes metodēm izvēles pamatojums.
Informācija atspoguļota 4 shēmās, 14 diagrammās.
Darbam ir pievienoti 5 pielikumi. Darbā ir 58 lapaspuses. The theme of my diploma paper is: peculiarities of learning motivation and possibilities of its development on lessons of mother language in third grade.
The aim of my research was to find out the peculiarities of learning motivation and possibilities of its development on lessons of mother language in third grade.
It was found out that the most effective way to get pupils interested in independent, creative work and activity on the lessons of mother language is possible with help of productive and interactive methods. It was also found out that it helps to develop learning motivation.
During the research for the diploma paper pedagogical and psychological literature on motivation’s peculiarities was studied, also was searched the link between pupils’ motivation and teaching methodology used by the teacher.
The diploma paper consists of the introduction, three parts, the conclusions, the annotations in the English language and the Latvian language, the bibliography and the appendix.
The main idea of the diploma paper is given in the introduction. The analyses and the evaluation of learning motivation problems are given in the first part.
The teaching methodology of learning mother language is presented in the second part, as well as structures of reproductive, productive and interactive methods.
The result of teaching practice is described in the third part, as well is given the reason of using the chosen research methods.
Information is reflected in 4 schemes, 14 diagrams;
5 supplements are added to the paper.
There are 58 pages in the paper.