Darbs ar tekstu kā viens no attīstošās izglītības elementiem sākumskolā.
Author
Vorontsova, Liubov
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba mērķis ir izpētīt kā darbs ar tekstu, pamatojoties uz attīstošās izglītības paņēmieniem ietekmē skolēnus sākumskolā. Ievadā ir atspoguļota diploma darba tēmas aktualitāte, mērķis, un šī mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi.
Pirmajā nodaļā tiek apskatīta jautājuma teorētiskā puse, kas savukārt arī dalās pusēm – par tekstu un par attīstošu izglītību. Ir pieminēta attīstošās izglītības vēsture ar detalizētu dažādu autoru darbu analīzi. Bērnu psihiskās attīstības raksturojumā ir dota izpēte, kā bērni mainās un kā mācību process tos var tos ietekmēt, kā viņus iesaistīt domāšanas procesā, izmantojot runas darbības principus. Nodaļā par lingvistiski komunikatīvo pieeju svešvalodas mācībām ir sīkāks paskaidrojums par mācību procesa veidiem un organizēšanu, ko var droši pielietot, pirms un pēc lasīšanas aktivitātēs. Pirmās daļas nobeigumā sīkāk aplūkots teksts - jēdziens, iemaņas darbā ar tekstu, prasības tekstam, lai tas tiktu sekmīgi apgūts.
Diplomdarba otrajā daļā ir atspoguļota praktiskā darbība, kas veikta Olaines 2. vidusskolā. Un doti praktiskā darba uzdevumu piemēri un komentāri.
Darba nobeigumā ir doti autores secinājumi un izstrādātas rekomendācijas.
Darba izstrādes gaitā ir izmantoti LR normatīvie akti, periodiskie izdevumi, speciālā pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, Interneta materiāli, kā arī ar Latvijas skolotāju pieredze, kas iegūta no anketām.
Darbā ir 50 lpp., tajā ietverti 3 attēli un 1 tabula. The aim of the paper is to research how to work with a text using activity education modes. The goal was also to see how pupils develop under the influence of the used methods. The topicality of the research, the main goal and tasks for achieving it are described in the introduction.
The first part of the diploma paper consists of a teoretical base. This base is divided into two parts – the text, work with the text and the second one is about activity education. Brief history of activity education with a detailed analyis of different authors is given The part about children’s mental development describes children’s changes and how we can develop them using activity education in the lessons, how to involve pupils in thinking, using speech action modes. The end of the first part is devoted to the defenition of the text, requirements for the text. All this is needed to have good results in work with text.
The second part of the diploma paper consists of practical actions developed by the author. of mine. The practical research was carried out in Olaines Secondary school Nr. 2. It also includes some exercises and comments about them.
The author’s conclusions and suggestions are included in the final part of the paper.
The periodical editions, special pedagogical and psychological editions, fundamental legislatives acts, Internet resources were used in working out the diploma paper.
There are 50 pages, 3 photos and 1 table in the paper.