Sākumsskolēnu izziņas attīstība mozaīkas apguves procesā
Autor
Baumgartena, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vītola, Inita
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darbā ir apskatīta problēma, kā var attīstīt sākumskolēnu izziņu tēlotājdarbībā, radoši strādājot pie mozaīkas apguves procesa.
Autore pētījumā izmantoja vairākas pētīšanas metodes: pedagoģiskās literatūras analīzi, dokumentu analīzi, pedagoģisko eksperimentu, novērošanu, pedagoģiskā procesa modelēšanu un ekspertatzinuma metodi.
Pētījuma rezultāti liecina, ka situācijas izpētē skolēniem trūkst dažu vienkāršu un nozīmīgu zināšanu vizuālajā mākslā. Bērniem nav vēlēšanās domāt šajā mācību priekšmetā, bet domāšana arī ir ļoti vajadzīga, ne tikai mozaīkas apguves procesā.
Apgūstot mozaīku vizuālās mākslas stundās, sākumskolēniem ir iespēja attīstīt visus izziņas procesus.
Pētījuma atslēgvārdi ir: sākumskolas bērns, izziņa un mozaīka. The paper has dealt with a problem, how to form the cognition of primary school pupil in pictorial activity, creatively working to acquire the mosaic.
The annotator has used different research methods, such as: analysis of pedagogic literature and documents, pedagogic experiment, observation, modelling of the pedagogic process as well as expert’s statement method.
The findings give proof, that pupil lack some of simple and relevant knowledge in visual arts. They aren’t used to think in this subject. Thinking is very required , and not only in mosaic acquirment process. Nevertheless, there were pupil, who have tried to give their best, working on mosaic.
Acquiring mosaic at visual art lessons, primary school pupil have big chance to develop all cognitive processes.
Keywords: primary school pupil, cognition, mosaic.