Hiperaktīvo bērnu uzvedības korekcija sanatorijas internātpamatskolā
Автор
Voroncova, Valentīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbā aplūkotas pedagoģiskas darbības paņēmienu izmantošanas iespējas efektīvai hiperaktīvo bērnu uzvedības korekcijai.
Petījuma teorētiskas atziņas raksturo hiperaktīva bērna attīstības īpatnības, tās pazīmes,uzvedības korekcijas vispārīgie nosacījumi un norise.
Pētīts ,ka nodarbības atbilstoši skolēnu interesēm atradina skolēnus no bezmērķīgas laika pavadīšanas, sekmē viņu uzvedības korekciju.
Pētījumā atspoguļoti eksperemintālas trešās klases skolēnu uzvedības problēmas, individuālas īpatnības un ģimenes apstākļi.
Atbilstoši tiem tiek izvēlēti pedagoģiskas metodes un paņēmieni ,kas veicina personības pozitīvo īpašību attīstību.
Pārbaudīta praksē ar hiperaktīvajiem bērniem izvēlēto metožu un paņēmienu lietderība.
Eksperimenta beigu pārbaudes rezultāti apstiprina darbā izvirzīto hipotēzi - hiperaktīvo bērnu uzvedība uzlabojas, ja :
•skolēni iesaistīti nodarbībās atbilstoši interesēm,
•nodarbības ļauj skolēniem gūt klasesbiedru un pedagogu atzinību, sekmē pārliecības par savām spējam un pašcieņas veidošanos,
•skolotājs atbalsta bērna panākumus un nodrošina aktivitāti. The paper studies out the possibilities of use of methods of educational activities for correction of hyper-active children’s behavior.
The theoretical conclusions of the research characterize the development peculiarities of a hyper-active child, its features, general conditions and process of correction of the behavior.
It ha been studied out that lessons that are in accordance with the pupils’ interests wean them from spending their time pointlessly and promotes the correction of their behavior.
The research reflects the behavior problems of pupils from an experimental third class, their individual peculiarities and family conditions.
The efficiency of methods and techniques used in work with hyper-active children was tested in practice.
The final test results of the experiment approve the hypotheses given in the paper - the behavior of hyper-active children improves if:
•pupils are involved in lessons that are in accordance with their interests,
•lessons allow pupils to get an acknowledgement from their classmates and teachers, promotes the development of confidence in one’s abilities and self-esteem,
•the teacher supports the success of the child and ensures the activity.