Sociālā pedagoga darbs ar ģimeni 5-6 gadus vecu bērnu obligātajai sagatavošanai skolai.
Autor
Feldmane, Velga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbā „Sociālā pedagoga darbs ar ģimeni 5 – 6 gadus vecu bērnu obligātajai sagatavošanai skolai”, aplūkotas pamatnostādnes par pirmsskolas izglītību Latvijā, kā arī apskatīta valsts un pašvaldību loma bērnu pirmsskolas apmācības periodā. Sniegts 5 – 6 gadus vecu bērnu psihiskā brieduma raksturojums, aplūkotas sociālā pedagoga profesionālās darbības kompetences, kas ir būtiskas kā komandas darba vadītājam. Skatīti autoru viedokļi par mūsdienu ģimeni, tās veidiem. Sniegta situācijas analīze Aizkraukles rajona Bebru pagastā un pirmsskolas izglītības iestādē „Bitīte”. Veikta ģimeņu sociālā izpēte Bebru pagastā, kurās bērni iegūst pirmsskolas izglītību. Darbā tika izstrādāta eksperimentāla pirmsskolas izglītības iestādes un ģimeņu sadarbības programma, noteikti sadarbības virzieni un mērķi, piesaistot dažādus speciālistus tās realizēšanai. Programma veidota, lai nodrošinātu un pilnveidotu pirmsskolas izglītības iestādes sadarbību ar vecākiem, gatavojot bērnus sākumskolas izglītības uzsākšanai.
Darbības programmas rezultātu analīze liecina, ka ģimeņu sociālais statuss, ekonomiskā labklājība un audzināšanas potenciāls vairākumā gadījumu ir tieši proporcionāls bērnu motorikas, izziņas un „Es” identitātes līmenim.
Sociālā pedagoga profesija pirmsskolas izglītības iestādē ir ļoti nepieciešama un vajadzīga, jo darbā 5 – 6 gadu vecu bērnu vecākiem, gatavojot bērnus sākumskolas izglītības uzsākšanai, ir jārisina problēmas, kas atbilst sociālā pedagoga profesijai. Tas nosaka darba aktualitāti un tā praktisko nozīmi.
Sadarbības programmu var izmantot pirmsskolas skolotāji, sociālie pedagogi un vecāki. Diploma Paper “Work of social educator with a family in compulsory preparation of a 5- 6 years old child for school” views basic approaches to pre- school education in Latvia, as well as deals with the role of the state and local authorities in the period of children`s pre- school training. It gives characteristics of psychic maturity of 5- 6 years old children, considers social educator`s competences of professional activities which are essential for a team leader. Diploma Paper gives overview of different authors` ideas about a contemporary family and its types. It examines and analyses the situation in Bebri village of Aizkraukle district and at pre- school educational establishment “Bitīte”. Diploma Paper carries out social research in those families in Bebri village where children acquire pre- school education. The Paper has worked out an experimental cooperation programme between families and the pre- school educational establishment, has determined directions and aims of the cooperation involving various specialists in its realization. The programme is designed for ensuring and improving cooperation between pre- schol educational establishment and parents in the process of preparing children for starting elementary education.
Analysis of the results of functioning of the programme testifies that social status of families, economic welfare and potential of upbringing in most cases are directly proportional to the level of children`s motorics, cognition and “Me” identity.
Profession of a social educator in a pre- school educational establishment is very necessary because while working with parents 5 - 6 years old children and preparing them for starting elementary education such problems are to be solved which are competences of a social educator. It determines urgency and practical meaning of the job.
Cooperation programme can be used by pre- school teachers, social educators and parents.