Starppriekšmetu saiknes attīstīšana angļu valodas stundās 7.klasē.
Author
Lāce, Ārija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Linde, Lilita
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba„Projektu metode kā starppriekšmetu saiknes attīstītāja angļu valodas stundās 7.klasē” mērķis ir pētīt starppriekšmetu saiknes attīstīšanas iespējas, izmantojot projektu darba metodi. Darba rezultātā atklāt pozitīvos momentus un trūkumus šīs metodes pielietošanā, veidojot starppriekšmetu saikni angļu valodas stundās.
Diplomdarbu veido ievads, teorētiskā un praktiskā pētījuma daļa, nobeigums, izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts ar 29 vienībām un 6 pielikumi.
Teorētiskajā daļā ir aplūkots starppriekšmetu saiknes teorētiskais pamatojums un pedagoģiskajos pētījumos gūtās autoru atziņas, pusaudžu vecumposma attīstība un radošo spēju nozīme. Pētīta ir projektu darba metode un analizēta iespēja darboties valsts līmeņa un starptautiskajos projektos.
Praktiskajā daļā ir aprakstīta pētījuma bāze Vircavas vidusskolas 7. klases skolēni, veiktie projektu darbi, novērošanas rezultāti par skolēnu attieksmi, veidojot starppriekšmetu saikni, izmantojot projektu metodi, apkopoti un analizēti aptaujas rezultāti, kā skolēniem patīk šīs metodes pielietošana, veidojot starppriekšmetu saikni starp latviešu valodas, vēstures, ģeogrāfijas, informātikas un angļu valodas stundām. Savas domas par darba efektivitāti, veidojot starppriekšmetu saikni, izmantojot projektu metodi sniedz arī grupa skolotāju.
Pētījuma metodes, kuras izmantotas darbā:
teorētiskās izpētes metodes, empīriskās izpētes metodes- novērošana, aptauja.
Darbā izmantoti Ž.Delora, Ž. Piažē, H.Gardnera, S.H.Nelsona, D. Filipas, S.Burvudas, H. Danfordas, E. Smita, G. Svences un citu autoru darbi, kuri minēti izmantotās literatūras sarakstā.
Pētījumā gūtie rezultāti apstiprina, ka izmantojot projektu metodi kā starppriekšmetu saiknes attīstītāju, šis process norit radoši un tas attīsta skolēnu prasmes un radošās spējas. Diploma paper’s „ Project method as a developer of interdisciplinary studies in English form 7” goal is to research facilities of developing intedisciplinary studies using project method.
The result of work to find out positive and negative moments for using project method than interdisciplinary studies are developed in English lessons.
Diploma paper consists of introduction, theoretical and practical parts, conclusion. At the end of the paper the list of used literature 29 items and appendices are attached.
The theoretical part discusses motivation of interdisciplinary studies and conclusions of pedagogical research, development of teenagers andtheir creativity and mental capacity.
Project method is examined. Besides there are analyzed how to participate in international projects.
In practical parti s told about pupils of Vircavas secondary school, the basis of research, their project works, results of observation about attitude using project method as developer of interdisciplinary studies.
Thoughts of the group of teachers about effectiveness using this method are given.
Research methods which are used in this diploma paper are theoretical research methodes, observing and questionnaire.
The results of research show that using project method as developer of interdisciplinary studies help to acquire new material and develop mental capacity and creativity to pupils, especially teenagers.