Projekta metode izziņas intereses rosināšanai 1.-4. klasē
Autor
Siliņa, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Projekta metode kā viena no interaktīvajām mācību metodēm aizvien vairāk tiek iekļauta skolas mācību darbā. Šī metode aktivizē skolēnus izziņas procesā, māca tos plānot savu darbu, realizēt plānoto un izvērtēt padarīto. Šīs tēmas aktualitāte kļuva par pamatu autores diplomdarbam.
Diplomdarbā autore izzināja projekta metodes vēsturisko attīstību, pētīja projektu metodes lomu izziņas interešu rosināšanā sākumskolā, izstrādāja un aprobēja projektu tēmas sākumskolā un analizēja pētnieciskajā daļā iegūtos datus.
Pētījuma mērķis: apzināt projekta metodes ietekmi uz izziņas interešu rosināšanu sākumskolā.
Pētījuma metodes:
1.Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras un avotu izpēte un analīze.
2.Skolēnu projektu materiālu apstrāde un analīze.
3.Empīriskās metodes: anketēšana, statistiskās metodes materiāla
apstrādē.
Diplomdarbs sastāv no divām daļām- teorētiskā un pētnieciskā.
Darba apjoms 65 lpp. Diplomdarbā ir 13 tabulas, 17 attēli, 8 pielikumi un izmantoti 28 literatūras avoti. The Project method as one of the interactive teaching method increasingly is included in the instructional work of the school. This method makes more active children in the process of knowledge, teaches them to plan their work, to realize the planning and to evaluate the doing work. The urgency of this theme became the reason of the author’s diploma work.
The author of the diploma work found out the historical development of the Project method, investigated the role of the Project method to promote the interest of knowledge in the primary school, worked out and approbated project themes in the primary school and analysed findings of the research part.
The aim of the research: to gather information about the influence to promote the interest of knowledge in the primary school.
The methods of the research:
1.Investigation and analusis of the pedagogical and psychological literature and source.
2.Processing and analysis of children’s projects materials
3.Thumbrules: mediatizing, processing material of the statistical method.
Diploma work consists of two parts: theoretical and research.
The amount of the work 65 pages. There are 13 tables, 17 pictures, 8 supplements and 28 literature sources in the diploma work.