Spēles un rotaļas verbālās saskarsmes veidošanā angļu valodas stundās jaunākajā skolas vecumā.
Autor
Rozīte, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kačkere, Aina
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darbā aplūkota verbālā saskarsme un to ietekmējošie faktori angļu valodas stundās sākumskolā. Īpaša uzmanība veltīta spēļu izmantošanai jaunākā skolas vecuma bērnu verbālās komunikācijas veidošanā.
Ievada daļā ir motivēta tēmas aktualitāte, atklātas galvenās problēmas un nosprausti darba mērķi.
Darba teorētiskajā daļā tika apkopotas pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras un didaktisko spēļu analīzes rezultātā gūtās atziņas un izdarīti secinājumi, uz kuriem balstoties tika veikta darba praktiskā daļa Šajā sadaļā tiek arī aplūkota spēļu specifika angļu valodas stundās un vērsta uzmanība uz spēļu emocionālā rakstura nozīmi mācību procesā.
Darba praktiskajā daļā tiek noskaidrota spēles kā mācību metodes efektivitāte un vērtēta skolēnu aktivitāte tajā. Tika izmantotas šādas pētīšanas metodes-anketēšana un pedagoģiskā novērošana. Pētījuma rezultātā radās secinājums, ka spēlei kā mācību metodei jāieņem noteikta vieta mācību procesā un, ņemot to vērā izveidota spēļu kolekcija verbālās komunikācijas attīstīšanai angļu valodas stundās.
Darba apjoms- lappuses .Tājā atrodamas 3 shēmas un 6 diagrammas, kas ilustrē darba saturu un atspoguļo pētījuma ŗezultātus. Darba tapšanā izmantoti 18 literatūras avoti . The work deals with verbal communication and factors affectng it in the English learning process at the primary school. The structure, funkcions and qualities of communication are described. A special attention is devoted to uses of game in the development of young learners’ verbal communication.
In the introduction of the work the actuality of the reserarch is motivated, the fundamental problems are stated, the aims are set.
The first chapter the interferences aschieved during the analysis of pedagogical and psychological literature and games are generalized and conclusions are made, which are used as the basis of the practical part of the work.Also this chapter deals with specific of games in English lessons. And attention has been directed to the sense of emotional character of games.
In the practical part of the work has been cleard up an effectivity of games as a teaching method with an evaluation of pupils’activity in the game .Results of the teachers’observation and questionnaries are analysed also.
The conclusion is made that game as a teaching method must gain a defenito place in the pedagogical process.Taking into account it a collection of games is made for development verbal communication of young learners