Skolēnu mākslinieciskās jaunrades sekmēšana mājturībā un tehnoloģijās 4. klasē
Автор
Gaile, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma „Skolēnu mākslinieciskās jaunrades sekmēšana mājturībā un tehnoloģijās 4.klasē” izvēlēta tādēļ, ka ar mākslinieciskās jaunrades palīdzību bērnā tiek izkoptas emocijas un jūtas, mākslinieciskās un radošās spējas, attīstīta mākslinieciskā uztvere, gaume, iemaņas strādāt dažādās rokdarbu tehnikās.
Diplomdarba teorētiskajā daļā ir analizēta literatūra par māksliniecisko jaunradi un tās iespējām bērna vispusīgas attīstības veicināšanā.
Praktiskajā daļā ir parādīta mājturības un tehnoloģiju stundu tematiskā plāna izveide mākslinieciskās jaunrades veicināšanai 4. klasē un analizēta tā aprobācija.
Ir sniegts pētījums, kurā atspoguļota 4. klases skolēnu mākslinieciskās jaunrades līmeņa izaugsme mājturības un tehnoloģiju stundās viena gada garumā, dota iegūto rezultātu salīdzinoša analīze, atspoguļotas skolēnu domas par māksliniecisko jaunradi mājturības un tehnoloģiju stundās.
Diplomdarba pielikumā sniegti anketu paraugi un skolēnu gatavoto izstrādājumu paraugi. The theme of the diploma paper “Fostering pupils artistic creativity during the lessons of Home economics and technologies in class 4” was chosen because artistic education emotions and feelings, artistic and creative abilities, artistic perception, taste, views help to develop and ideals different handicraft technique skills in children.
In the theoretical part of the diploma paper the literature on artistic creativity has been analyzed. In the practical part the formation of the theme plan has been shown as well as its approbation has been analyzed.
The research reflects the 4 class pupils creativity rise level in Home economics and technology lessons during a year, the comparative analysis of the acquired results is given, the opinions of the pupils about the artistic creativity during the handicraft classes have been reflected.
In the appendix of the diploma paper some examples of questionnaires as well as photos of handicrafts prepared by the pupils have been added.