Sociokulturālā informācija dziesmu tekstos un tās interpretācija vācu valodas stundās.
Author
Guseva, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kanča, Kornēlija
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs «Sociokulturālā informācija dziesmu tekstos un tās interpretācija vācu valodas stundās» tika rakstīts ņemot vērā svešvalodas mācīšanas starpkulturālās pieejas principus.
Darba pirmajā daļā tiek iztirzāta terminu „kompetence”, „komunikatīvā kompetence”. „sociokultūrālā kompetence”, ar kuru palīdzību patreiz tiek raksturoti valodas prasmes līmeņi, rašanās evolūcija.
Darba otrajā daļā tika izstrādāti autentisko dziesmu atlases pamatkritēriji, izmantošanai vācu valodas stundās. Tika izskatītas arī autentisko dziesmu īpatnības. Darba procesā tika noformulēti darba principi ar autentiskām dziesmām, kā sociokulturālās informācijas avotu, izveidotas kopīgas shēmas, kā ar tām strādāt.
Diplomdarbā ietverti arī stundu konspekti un skolēnu atsauksmes par vācu valodas dziesmām.
Darba procesā apstiprinājās hipotēze , ka autenstiski dziesmu teksti var kalpot par apgūstamās valodas valsts sociokulturālās informācijas avotu. Zu Grunde der Diplomarbeit «Soziokulturelle Information in Liedertexten und deren Interpretation im DaF-Unterricht» sind die Prinzipien des interkulturellen Ansatzes.
Im ersten Teil der Arbeit wurden die Begriffe «Kompetenz», «kommunikative Kompetenz», «soziokulturelle Kompetenz», geklärt und das Niveau der Sprachbeherrschung charakterisiert.
Im zweiten Teil der Arbeit wurden die Kriterien von authentischen Liedern begrŅndet. Es wurden die Grundprinzipien der Arbeit mit authentischen Liedern als Quelle der soziokulturellen Information formuliert, die Grundetappen der Arbeit schematisch dargestellt.
In der Diplomarbeit gibt es UnterrichtsentwŅrfe mit Liedereinsatz, die Meinungen der SchŅler werden anhand der Aufsätze ermittelt.
Die Hypothese, dass wenn authentische Lieder im DaF-Unterricht von Kommentaren und anderen authentischen Unterrichtsmaterialien begleitet werden, kĻnnen als Quelle der soziokulturellen Information dienen