Pirmsskolas skolotāja darbība bērnu ar runas vai valodas traucējumiem izglītošanā vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Preija, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Zinātniskais darbs izstrādāts pedagoģijas nozarē, pedagoģijas teorijas un speciālās pedagoģijas apakšnozarē. Darbs izstrādāts jautājumā par bērnu ar runas vai valodas attīstības traucējumiem izglītošanu pirmsskolas izglītības iestādē, kurā nav pieejams logopēds. Tas sastāv no 3 daļām :
1.Pedagoģiskie un psiholoģiskie uzskati par bērnu ar runas vai valodas attīstības traucējumiem izglītošanas iespējām vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē.
2.pirmsskolas skolotāja darbība, metodes un paņēmieni darbam ar bērniem ar runas vai valodas attīstības traucējumiem.
3.Pedagoģiskais pētījums. Pētījums par pirmsskolas pedagogu attieksmi pret bērniem ar īpašām vajadzībām, kā arī pētījums par pirmsskolas skolotāja praktisko darbību ar bērniem ar runas vai valodas attīstības traucējumiem.
Atslēgas vārdi : BĒRNS AR RUNAS VAI VALODAS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM, PIRMSSKOLAS SKOLOTĀJA DARBĪBA, IZGLĪTOŠANA.
Pētījuma mērķis : teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt, kā pirmsskolas skolotāja savā ikdienas darbā varētu palīdzēt bērnam pārvarēt runas vai valodas attīstības traucējumus.
Pētījuma metodes : literatūras pētīšana un analīze, novērošana, aptauja, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu apstrāde un analīze.
Ikdienas pieredze rāda, ka aizvien vairāk vispārējā tipa pirmsskolu apmeklē bērni ar runas vai valodas attīstības traucējumiem. Logopēdu nepieejamība katrā pirmsskolas iestādē arī apgrūtina palīdzības sniegšanu bērnam ar traucējumiem. Apgūstot zināmas iemaņas un pamatus attiecīgajā jomā darboties ar bērniem varētu pirmsskolas skolotāja savā ikdienas darbā, veltot šiem bērniem īpašu uzmanību.