Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Ausmaen_US
dc.contributor.authorZivtiņa, Egitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:30Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:30Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other35372en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10438
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir noskaidrot, kā 5. klases skolēniem veidot izpratni par telpiskumu un formu. Mērķa īstenošanai tiek izvirzīti šādi uzdevumi: izpētīt teorētisko literatūru par telpiskumu un formu; izstrādāt uzdevumu kopu skolēniem; iepazīt 5. klases vecumposma īpatnības; veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību; analizēt mācību darba rezultātus. Izpētot literatūru par telpiskumu un formu, tika secināts - lai izprastu telpiskumu ir jāiepazīst formas būtība un to veidus. Līdz ar to caur formas izpratni veidojas izpratne par telpiskumu un otrādi; caur telpiskuma izpratnes veidojas izpratne par formu. Telpiskumu var uzskatīt par formas pretstatu, bet atkarīgu vienu no otra, lai skolēniem veidotos izpratne par telpiskumu plaknē, un telpā tika izstrādāta uzdevumu kopa atbilstoši 5. klases vecumposmam (11–12 gadi). Uzdevumu kopa sastāv no sešām tēmām. Sākot no vispārīgām zināšanām par telpiskumu un formu, jēdzienu izpratnes līdz jēdzienu padziļinātas pielietošanas un zināšanu nostiprināšanas. 5 klases skolēniem izpratne par telpiskumu un formu veidojas caur mērķtiecīgi izstrādātu uzdevuma kopu. Izstrādātā uzdevuma kopa tika veiksmīgi realizēta un iegūtie rezultāti izvērtēti, no tiem secināts, ka skolēnu ir sekmīgi apguvuši tēmu un diplomdarba mērķis ir sasniegts.en_US
dc.description.abstractThe main goal of a research work is to find how to drive in 5th grade students about the dimention and form. For realizing goal task, the fallowing tasks are nominate: to develope lessons for students; to explore theory about form and space; to get through 5th grade students agelevel; to realize pedagogical test; to analyse results. After investigating the literature about space and form, conclusion was, that for knowing the aspects of space, is necessary to learn meaning and kinds of form. Wherewith through the understanding of form, the penetration about space is understanded. Also the space may be considered as forms opposition, but dependant together, thats how students may realize about dimension in space, the lessnons were developed for 5th grade students (11-12 years old). Lessons are composing with 6 themes. Begining with general information about space and form, realization of conceptions about space and form. The developed task was successfuly realized and obtained results were analysed. In conclusion, 5th grade students were adopted main theme and research work is accomplished.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleIzpratnes veidošana par telpiskumu un formu vispārizglītojošās skolas 5. klasēen_US
dc.title.alternativeFormation of pupils' perception about the form and space in Grade 5 at general comprehensive schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record