5.klases skolēnu lasītprasmes pilnveide leksikoloģijas pamatjautājumu apguves stundās
Автор
Mača, Dzintra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zaiceva, Ārija
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs veltīts 5. klases skolēnu lasīšanas prasmju pilnīgošanai latviešu valodas stundās, apgūstot leksikoloģijas pamatjautājumus.
Skolotāju aptauja 2006./2007. gada septembrī parādīja, ka piektās klases skolēniem ir zems lasīšanas līmenis. Lai sekmīgi mācītos pamatskolā, lasīšanas līmenis noteikti ir jāuzlabo.
Lai uzlabotu skolēnu lasītprasmi, tika izstrādāta teorētiski pamatota uzdevumu kopa lasītprasmes pilnveidošanai 5. klases skolēniem, apgūstot leksikoloģijas pamatjautājumus.
Rezultātā tika uzlabota skolēnu lasīšanas pareizība, lasītā izteiksmīgums palicis iepriekšējā līmenī, bet lasītā izpratne un lasīšanas temps samazinājies.
Darbs sastāv no ievada, trim nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta ar 49 avotiem un diviem pielikumiem.
Darba apjoms 55 lapaspuses, darbā ietvertas 14 tabulas, 10 diagrammas. The diploma work is dedicated to improve reading skills in Latvian lessons for class 5. , to master fundamental problems of lexicology.
The teachers’ questionnaire in September school year 2006/2007 showed, that pupils in class 5 have low reading level. To learn successfully in Elementary school, the level of reading will have improved.
To improve pupils’ reading skills, have worked out theoretical based group of exercises to improve reading skills pupils in class 5, to master fundamental problems of lexicology.
As a result has improved rightness of reading, the expressiveness of reading has stayed in the same level, but the rate and comprehension of the reading have decreased.
The diploma work consist of preface, three chapters, the end and the list of 49 books consulted and 2 supplements.
The diploma work consists of 55 pages, 14 tables and 10 charts.