Impresionisms kultūras vēstures stundās vidusskolas 12. klasē
Author
Oša, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vītola, Ilze
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā ‘’Impresionisms kultūras vēstures stundās vidusskolas 12. klasē’’ teorētiskajā daļā apskatītas mākslas, filosofijas, pedagoģijas un psiholoģijas autoru atziņas, pētīts impresionisma virziens glezniecībā, tā spilgtāko pārstāvju darbība, mākslas mācīšanas uzdevumi un svarīgākās iezīmes jauniešu vecumposmā
Diplomdarba mērķis – noskaidrot kā kultūras vēstures stundās vidusskolā radīt izpratni par impresionisma glezniecību.
Darba praktiskajā daļā izstrādāta, realizēta pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā un analizēta uzdevumu kopa kultūras vēstures stundām 12. klasē.
Lai realizētu pētījuma mērķi, izstrādāti stundu mērķi, uzdevumi, izvēlētas metodes un vērtēšanas kritēriji, intervēti skolotāji un domājot par tēmas tālāku izpēti aprakstīti mācību uzdevumu varianti skolēniem.
Kāda mirkļa valdzinājums, kas ielikts gleznā, meklēts vai nemeklēts, jo katrs mākslinieks mēģina izdarīt neiespējamo - savā gleznā apturēt laiku, vien jāmāk skatīties un to ieraudzīt. Theoretical part of the Paper Impressionism in the Lessons of History of Culture for 12th Grade discusses the cognitions of authors in the field of art, Philosophy, Pedagogy and psyhology; studies the trend of Impressionism in painting, creativity of the most pronounced representatives of Impressionism as well as the tasks of teaching the Art and the most important features characteristic to adolescents of the given age group.
The purpose of the Diploma Paper is to clarify how can the understanding of impressionism painting be instilled by the help of lessons of History of Culture in secondary schools.
Practical part of the Paper consist of developing, experimental practical implementation and analysis of the tasks for the lessons of History of Culture for 12th grade.
The purpose of the study has been achieved by setting the goals and objectives of lessons, selecting the approaches and estimation criteria, interviewing the teachers and describing the versions of syllabic tasks for students with the view of further investigation of the given topic.
A fascination of moment, either hunted for or unintentional, is embodied in a painting since each painter is continuously seeking for the impossible task of arresting the time in their paintings; one just have to know how to look and see it.