Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorAuziņa, Ausmaen_US
dc.contributor.authorRiekstiņa, Lienīteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:32Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:32Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3560en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10452
dc.description.abstractDiplomdarba temata nosaukums ir “Līnija kā izteiksmes līdzeklis kompozīcijā vispārizglītojošās skolas 5. klasē”. Autore šos uzdevumus realizēja vizuālās mākslas pedagoģijas prakses laikā, ko autore veica Ezerkrastu vidusskolas 5. a klasē. Diplomdarba mērķis – pētīt kā paplašināt skolēnu zināšanas par līniju kā izteiksmes līdzekli mākslā un pilnveidot spējas to izmantot viņu mākslinieciskajā darbībā. Šajā darbā tiek pētīts, kā paplašināt un pilnveidot skolēnu zināšanas, sniedzot jaunu informāciju ar attiecīgiem uzdevumiem, iesaistot skolēnus vērtēšanas procesā. Pētāmā problēma balstīta uz speciālo literatūru, praktisko pētījumu bāzi un secinājumiem. Liela uzmanība tiek pievērsta skolēnu iepriekšējām iegūtām zināšanām un darba procesam. Diplomdarbā tiek konstatētas skolēnu sākuma zināšanas un darba gala rezultātā iegūtās zināšanas. Pirms uzdevumu kopas izveides autore pētīja līnijas daudzveidību, kā to var izmantot vizuālā mākslā, pētīja 5. klases skolēnu vecumposma īpatnības, kā arī kādas metodes ir labāk izmantot iepazīstinot skolēnus ar līniju kā izteiksmes līdzekli kompozīcijā. Autore par tēmu – “Līnija kā izteiksmes līdzeklis kompozīcijā vispārizglītojošās skolas 5. klasē” izstrādāja 6 uzdevumus, kas tika veidoti no vieglākā uz grūtāko, lai skolēniem būtu vieglāk apgūt jauno vielu. Autore uzskata, ja skolēni izpratīs un apgūs līniju daudzveidību, raksturu, mācēs to pielietot radošā darbībā, mainot līniju veidus, izmērus, virzienus un instrumentus, ar ko tiek radīts vai arī izmantot dažāda veida materiālus līniju attēlošanai, tad pieaugs viņu prasme izvēlēties piemērotāko līniju veidu savu ideju un emocionālo noskaņu izteikšanai, kā arī uzlabosies skolēnu pašizteikšanās iespējas. Autore uzskata, ka mācību process bija veiksmīgs jo bija sasniegts vēlamais rezultāts. Konstatēja, ka 5. a klases skolēni darba procesā ir attīstījušies emocionāli, intelektuāli, pilnveidojuši un attīstījuši savas mākslinieciskās spējas. 5. a klases skolēni no darba procesa guva daudz: •atkārtoja sen pazīstamus jēdzienus, •izprata, kas ir kompozīcija, līnija, siluets, ritms, •izprata, ka līnijas var būt dažādas, •radoši strādāja, •mācījās izteikt domas, komentēt savus un citu skolēnu darbu rezultātus, •mācījās veselīgi saņemt kritiku.en_US
dc.description.abstractThe title of this diploma work is “Line as a mean of expression in composition within the educational programm for the secondary school 5. form students”. Authoress effectuated these tasks during pedagogy practice of visual art which authoress made in Ezerkrastu high school form 5a. The research is based on the special literature, practical work and the conclusions. The main attention is paid to the students’ previously gained knowledge and working process. There has been put stress on the students’ primary knowledge as well as the finally acquired experience. In this work there is researched the way for the students to extend and complete the skills, by providing them with some new information, offering them the corresponding tasks as well as involving the students in the evaluation process. The goal of this work is to research the way to widen the students’ experience about the line as an art expression method and improve their abilities using their own art activities. Before making a task assemblage authoress explored the variety of lines, how can they be used in visual arts, explored individuality of the age of 5th form, as well as which methods are better being used familiarizing the students with the line as expression expedient in composition. About the theme- “Line as expression expedient in composition in high school’s 5th form” authoress made 6 tasks, which were made from easiest to the most difficult, that students could easier acquire the new material. Authoress considers if students understand and acquire the variety and nature of line, can use it in procreative action by changing types, sizes, streamlines of lines and instruments they are made with or changing various types of materials for representing the lines, then their skill of choosing the best fit line for expressing their ideas and emotions will increase as wlll as students’ selfdeclaring possiblities will improve. The author is drawing the conclusion that the study process is sucessfully accomplished as the desired result has been gained. There is stated that during the educational process the 5. form students have depeloped themselves emotionally, intelectually, and their artistic skills have been improved and developed. During the study process the 5. from students have acquired following: •reviewed the known before definitions; •ascertained such notions as a composition, line, shape and rythm; 2 •learned that the lines can be of a different kind; •worked creatively; •learned to express their thoughts, to comment their own and other students’ work results; •got used to accept the critic.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLīnija kā izteiksmes līdzeklis kompozīcijā vispārizglītojošās skolas 5. klasēen_US
dc.title.alternativeLine as a means of expression in composition in Grade 5 general comprehensive schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию