Vispārcilvēcisko vērtību aktualizēšanas iespējas vēstītājfolklorai veltītajās latviešu literatūras stundās 7.klasē mazākumtautību izglītības programmā
Author
Kapceja, Irēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Izstrādājot tematu „Vispārcilvēcisko vērtību aktualizēšanas iespējas vēstītājfolklorai veltītajās latviešu literatūras stundās 7. klasē mazākumtautību izglītības programmā”, izvirzīts mērķis – izpētīt vispārcilvēciskās vērtības vēstītājfolkloras žanros un iespējas aktualizēt šo vērtību nozīmi skolēnu dzīvē.
Teorētiskajā daļā izpētīta literatūra par vēstītājfolklorā ietverto vispārcilvēcisko vērtību nozīmi personības attīstībā.
Darbā atklāta autores praktiskā darba pieredze, veikts pedagoģiskās pieredzes apkopojums un rezultātu analīze.
Apstiprinājusies izvirzītā hipotēze, ka vēstītājfolkloras žanriem veltītajās latviešu literatūras stundās vispārcilvēcisko vērtību aktualizēšana iespējama, ja vērtību meklēšanā iesaistās paši skolēni, kuri, kļūstot par vērīgu lasītāju, atklājot vēstītājfolklorā paustās tautas atziņas, apgūstot un analizējot tās, veido savu vērtīborientāciju When elaborating the topic on “Actualization Opportunities of General Humane Values in Latvian Literature dedicated to Informational Folklore for 7th Grade in the Minority Educational Program”, the following genre, as well as the opportunities to actualize the meaning of these values in student’s lives.
In the theoretical part of the work, literature was researched on the meaning of general humane values that are included in the informational folklore, and on effects that this meaning has in personal development.
The personal experience and an analysis of the results performed.
The nominated hypothesis was proved to be correct, stating that actualization of general humane values during Latvian literature lessons that are dedicated to informational folklore genres is possible if students get involved in the quest for the values themselves, thus becoming observant readers, discovering the national verities that are expressed in the informational folklore, and by learning and analyzing these verities, they gain their own value – orientation.