Laika jēdziena izpratne vizuālajā mākslā 5.-9. kl.
Autor
Slišāne, Annele
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma ir laika jēdziena izpratne vizuālajā mākslā no piektās līdz devītajai pamatskolas klasei. Diplomdarbā ir veikts pētījums par piekto līdz septīto klašu skolēnu izpratnes par laika jēdzienu mākslā veidošanos.
Diplomdarba pirmajā daļa ir pētīts laika jēdziens modernās mākslas virzienos (kubisms, futūrisms, rejonisms, dadaisms, sirreālisms, opārts un kinētiskā māksla, postminimālisms), kā arī fotogrāfijā un animācijā.
Diplomdarba otrajā daļa ir izstrādāta atbilstoša uzdevumu kopa, kas veidota atbilstoši pusaudžu vecumposma īpatnībām. Uzdevumu kopa sastāv no trīs daļām - laika jēdziens modernajā mākslā, laika jēdziens fotografējot un laika jēdziens animācijā. Visi uzdevumi veidoti, lai palīdzētu skolēniem veidot izpratni par laika jēdzienu mākslā. Uzdevumi ir interesanti un metodiski daudzveidīgi.
Diplomdarba nobeigumā ir veikta īstenotās uzdevumu kopas rezultātu analīze. Pielikumos ir apskatāmi mācību metodiskie materiāli un bērnu darbi. The subject of the dissertation is the understanding of the time concept in the visual art for students of the fifth to ninth grades in primary school. This dissertation surveys the development of the understanding of time concept in the visual art of students of the fifth to ninth grades in primary school.
In the first part of the dissertation the concept of time is given in course of the modern art as Cubism, Futurism, Dadaism, Surrealism, Optic art and Kinetic art, Post minimalism as well as in photography and animation.
In next chapter practical exercises are developed for the children in respective age group. The exercises are divided in tree groups: the time concept in the modern art, the time concept in the photography and the time concept in the animation. All exercises are shaped to help to develop the understanding of the time concept in the art. The exercises are interesting and methodologically varied.
The remaining chapter examines results of the implemented exercises. The annexes with teaching aids and students' works are added.